Gå til innhold

Ikke skjermbilde ved oppstart.

Lock-Aze

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett problem. (sier det først som sist, at jeg har testa maskina med en annen prosessor og da fungerte ALT prikkfritt)

Så til mitt problem :

Prosessor : Pentium 4 S-478 2,4Ghz 533MHz 1M Boxed ”Prescott”

Hovedkort : Asus S-478 SIS 648FX ATX Audio LAN 800MHz Retail ( P4S800 )

Ram : Geil 512 (2x256 DDR PC3200 400Mhz)

Så til mitt problem : Når jeg booter maskina så skjer det NULL. ikkeno, ikke bilde på skjermen, ingenting. :(

Da jeg testa med en annen prosessor så fungerte alt prikkfritt..... :thumbup:

Jeg sendte prosessoren min tilbake til PSData (der jeg kjøpte den), de har nå testa den og fant "ingen feil" og sender den i retur. :wallbash:

Er det noe jeg har oversett her som kunne gjort slik at pc'n ikke fungerte ? :hmm:

Jeg har satt i hop ivertfall 30 pc'er... (så det er ikke feil ihopsettelse, prøvde tilogmed techsupport fra psdata, men de sa bare at jeg skulle prøve akkurat det jeg allerde hadde prøvd. Hadde jeg satt den i hop feil så burde den jo ikke ha funka med den andre prosessoren right??)

MEN, det er lenge siden jeg holdt på med data mye, er det noe jeg kan ha oversett ??? takler ikke HK'et mitt den prosessoren ? Har jeg feil ram ?

Takker for all hjelp uansett, jeg skriker snart hvis jeg ikke får dette til å fungere... :cry:

Får teste prosessoren min på nytt når jeg får den igjen. (forhåpentligvis i mårra) håper jeg kan få noen tips til da... Får jeg den ikke til å funke på HK'et, eller at jeg får testa den på ett annet system der den skal funke, og den fremdeles nekter å virke.... Så blir jeg mildt sagt lynings. :realmad:

Update : Fått ny ram

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, fikk igjen prosessoren, fikk også tak i flere forskjellige rambrikker for å teste den på.

Trengte bare en brikke tho.

Maskina starta opp med en GEIL PC-4000 (500Mhz) ram :love:

Så jeg lurer da på, MÅ jeg ha PC-4000 ram for å få starta maskina mi ? :hmm:

Eller er det bare det at den liker GEIL vesentlig bedre enn Apacer.... :hrm:

Lenke til kommentar

Ofte er det slik at hovedkortene er litt kresen på minne type du skal ha.

Det at du må ha 4000 ram for at den skal starte, er bare tull.

En bios oppgradering, hadde nok gjort susen i ditt tilfelle.

Har vært borti at enkelte minnebrikker er såpass syk at de trenger å stå i bestemte dimm sloter for at de skal fungere.

Det viktigste er vell at maskinen din startet igjen :)

-z00l-

Lenke til kommentar
Har vært borti at enkelte minnebrikker er såpass syk at de trenger å stå i bestemte dimm sloter for at de skal fungere.

Det viktigste er vell at maskinen din startet igjen :)

-z00l-

"problemet" mitt da, er at jeg testa HK'et (med en annen prosessor) og rammen (altså Apacer rammen) og da funket alt. MEN når jeg skifta til min prosessor, så fikk jeg den ikke til å starte med Apacer rammen. Var dette som var grunnen til at jeg trodde jeg måtte ha raskere ram med prosessoren min... Mye mulig jeg bare har oversett en detalj, eller som du sier at jeg sårt trenger en biosoppgradering, men, som sagt, syns det var meeeget rart at maskina boota på rammen på en annen prosessor, men ikke på min (den andre prosessoren var en P4 2,8 512kb og jeg vet ikke om det var en prescott)

Så forskjellen på den prosessoren og min var bare det at han kjørte med 512kb istedenfor 1mb og jeg tror ikke den andre prosessoren var en prescott.. (nå skal det siest at jeg aner ikke om dette har noe å si)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå ser det ut til at hele maskinjævelen har klikka mongo og starter ikker mer :thumbdown:

Er faenmed så lei av hele dritmaskina at hvis det ikke hadde vært for garantisak så hadde jeg fyra hele driten ut vinduet, hadde ikke kommet til å savne den iallefall.. :realmad:

Sorry for språket, måtte bare få ut litt frustrasjon, er så utrolig lei av hele maskinjæveln. :realmad::angry::angry:

Hvis ikke jeg får nytt HK så bruker jeg vinkelsliper på det når jeg får det tilbake, hjelper lite for å få det til å virke, men jeg har kommet til å følt meg MYE bedre etterpå... :mad:

Edit : Psdata sier at jeg bare skal sende inn både hovedkort og CPU så de får testa det i lag, får vel bare sende det inn da... og håpe på det beste, kan vel ikke bli verre enn det er i dag :cry::cry:

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ny update, har hatt HK og CPU inne til test hos webshop, der de kom fram til at CPU var død, fikk tilsendt ny og HK i retur. MEN, det samme skjer... Null respons fra skjermen ved oppstart. Kan det være at HK IKKE takler denne CPU'en ? Eller at HK er dårlig/ustabilt, har forsøkt med forskjellige skjermkort, annen ram, resette cmos, alt som liksom skal hjelpe, maskina er fremdeles like død... :cry:

Jeg er MØKKLEI av min P3 500Mhz, er det noe jeg kan ha oversett ?? Noe som helst. :( Jeg vil ha min pentium til å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...