Gå til innhold

Kva slags Backup skal eg bruke?

Anbefalte innlegg

Eg skal sette i sammen ein maskin til far min.

Her er det viktig med backup og det er krise viss han mister data.

Til no har han brukt ëin Iomega Ekstern Zip 100MB. Men den er jo ikkje så bra lengre.

Det første eg tenkte på var å sette opp 2 disker i RAID 1. Dette er jo greit nok, men viss feilen ikkje er fysisk så vil eg jo få feilen på begge diskene og det er jo ikkje så bra.

Er det då like bra å ha 2 disker (ikkje i RAID), og bruke eit program som Norton Ghost, slik at eg kan ta backuper frå c: til d: ?

Uansett så vil eg nok kjøpe ein Plextor cd-brenner.

Har dere nokre andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

når det gjelder Plextor brenneren så kan du kjøpe den hvis du absolutt er villig til å betale pengene for den. hvis du har litt lite så syns jeg LiteOn er ett godt valg. det er samme innmat bare det er dårligere tray og "styggere". den koster da sirka 500 kroner mindre en Plextoren.

Lenke til kommentar

sjekk med HP.com

De har et backup software for CD som lar deg velge kataloger som skal tas backup av. Dersom større datamengde enn 1 cd så bes du sette inn ny.

Lager disker slik at restore gjøres ved å installere restore programm som brennes på alle CD-er som du lager som backup.

Jeg har brukt dette og det funket helt supert for mitt formål. Skal du ha det til å ta automatisk backup så er det ikke egnet, spesielt dersom datamengde større enn 1 cd.

Brukergransesnittet er også lettfattelig!

Du må finne prog selv, det er freeware!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...