Noiria Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Jeg har en Whitebox CL50 (med Mobility Radeon 9000) som intill helgen kunne spille alle spill helt greit. Plutselig funket ingen lenger. Tror ikke jeg installerte noen nye drivere. Det eneste som skjedde da jeg prøvde å starte et, var at ca. 3/4 av skjermen (fra venstre topphjørne og nedover) ble svart, og så utvidet dette seg til det dekket hele skjermen. Dersom jeg ventet kom jeg til slutt tilbake til Windows igjen (som gikk mye saktere, og bakgrunnen hadde blitt borte). Så måtte jeg restarte for å få gjort noe igjen. Etter å ha prøvd et par ganger til, sjekket jeg dxdiag. Da jeg kjørte D3d-testen fikk jeg feilmelding om at 3d-objektet ikke kunne lages. Jeg innså at noe måtte gjøres, så jeg byttet fra de nyeste Omega-driverne til forrige release. Det gjorde ingen forskjell. Prøvde også de originale catalyst driverene (med mobility modder), men problemene fortsatte. Etter å ha blitt lei av å teste nye drivere fant jeg ut at jeg like godt kunne formatere hele maskinen, og at det måtte løse seg da. Oppgraderte til nyeste BIOS, installerte XP med alle de nyeste driverne, men etter å ha fått inn det viktigste prøvde jeg Painkiller. Men problemet var der fortsatt! Jeg har prøvd omega-driverne bygget på catalyst 4.5, noen andra catalyst-mods, jeg har prøvd med forskjellige chipset-drivere, plukke ut minnet og sette det inn igjen.. Så fant jeg ut at det var like greit å gi opp for denne gang, så da skulle jeg installere alt fra scratch igjen. Puttet inn bios-flash cd-en for å være sikkert på at den hadde blitt oppgradert korrekt. Da jeg kjørte programmet hørte jeg en høy lyd, og skjermen ble svart. Det lyste fortsatt på power, og på diskaktivitet, så jeg gav den 5 minutter før jeg trakk ut strømkabelen. Til min store forskrekkelse ble ikke lysene slukket av at strømkabelen ble trukket ut (og ja: batteriet var ute! Har det liggende nederst i kjøleskapet så lenge jeg er hjemme (for å ta vare på det )). Jeg var ganske sikker på at det var den maskinen.. Etter noen minutter slukket lysene seg, og enda noen minutter senere prøvde jeg å starte maskinen igjen, og den startet! Det er lenge siden sist jeg har vært så glad over å ha en maskin som starter, men som man ikke kan spille spill på på. Nå holder jeg å formatere igjen, og kommer til å installere alle de nyeste driverne igjen. Er det noen som har vært borte i lignende problemer, som kunne komme med noen tips? Lette etter feilmeldingen fra dxdiag i en rekke forums, og det var flere som hadde lignende problemer, men det var ingen som hadde noen løsninger som fungerte. Kan det plutselig ha blitt umulig å kjøre spill på maskinen min? Endret 6. august 2004 av Noiria Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tror nok du kan få litt mer svar i forumet for bærbare maskiner. De som poster i skjermkort og skjermer har nok mest peiling på kort til stasjonære maskiner Flyttes Lenke til kommentar
Filla Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Er det kun grafikkintensive program (AKA spill) som lager krøll ? Funker den normalt ellers ? Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Det ser ut til at ingen 3D-applikasjoner fungerer. Derimot er det ingen problemer med Windows og å se på film og sånt Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg pleier alltid og bruke system restore først. Det har hjulpet meg i mange andre ting. men det er vel for sent etter man har formatert?? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 System Restore er fint ja Men høres nesten ut som om skjermkortet ditt har tatt kvelden.....Er det fortsatt garanti på maskinen? Har du konntaktet WhiteBox og hørt om de har støtt på problemet? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 heh, etter å lest de første setningene (ingenting fungerer av spill...) minnte(typo?) dette meg om da jeg prøvde å installere SP1 og hadde (tydeligvis) invalid serial. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Jeg har valid serial så det holder Ozelot. Noen må jo betale slik at utviklingen går videre! Jeg fant til slutt ut hva feilen var. SysMetrix 3.22. Når jeg reformaterte installerte jeg alle de samme samme programmene som var på maskinen fra før, og dermed fortsatte problemet. Men når jeg lukker programmet fungerer alt utmerket igjen. Hadde vel ikke trengt å formatere i det hele tatt. Menmen da var enda en uke av ferien kastet bort. Og jeg ser ikke ut fra at den neste blir kastet bort med å spille Doom 3. Forøvrig har jeg alltid system restore avskrudd, så det hadde ikke fungert uansett. Synes det bare ble rot den ene gangen jeg prøvde det, så skrudde det av. Endret 7. august 2004 av Noiria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå