zzzneo Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Lurer bare litt på hvorfor folk egentlig fremdeles bruker IE. Er ikke ute etter "har ikke hørt om alternativene" og "gidder ikke bytte" kommentarer, men siden så mange fremdeles bruker IE, så må det da være at de ser noen gode grunner? Hva er det som er så bra med IE? Jeg klarer bare ikke å finne noen selv, så derfor spør jeg... Ser det er fler på forumet her, som virker som om de har litt peil, som skryter av ie.. forklar hvorfor.... Søkte litt, men fant ingen lignende topic i forumet.... sifra hvis det er en... Nei... vil ikke høre argumente for eller mot andre nettlesere. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 det er den browsern alle tilpasser sidene sine til som regel fordi det er så mange som bruker den.. så du vil sjelden møte noen kompabilitetsproblemer med IE.. Der har du en grunn... Jeg bruker mozilla og har møtt noen komp problemer... bare prøv RAV Online Virus Scan... Fikk ikke det til å funke med Mozilla... Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Er en ond sirkel det med at folk følger "IE html standarden" isteden for den virkelige html standarden når de lager nettsider. Men jeg har for tiden sjelden problem med dette. Alle sider jeg er på til vanlig vises uten probs i Firefox. Tilogmed nettbanken går fint... Det med RAV Online greia... Den er jo laget spesifikt for IE ser det ut som. Bruker Microsoft ActiveX Technology. Men for å knuse argumentet ditt... Det er da ikke no prob å bruke en annen nettleser til vanlig, og fyre opp IE bare når det er absolutt nødvendig? Takker for svar, kom gjerne med fler argumenter Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Hva er det som er så bra med IE? Jeg klarer bare ikke å finne noen selv, så derfor spør jeg... - Den funker overalt. - Reklamefri. - Gratis. Det er da ikke no prob å bruke en annen nettleser til vanlig, og fyre opp IE bare når det er absolutt nødvendig? Det er da enda enklere å bruke en overalt istedet for å måtte bytte. Endret 3. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Gratis og gratis fru Blom... Windows var fryktelig dyrt sist jeg sjekket. Menmen... Windows har man jo forsåvidt uansett, hvis man bruker IE. Så det er vel et brukbart argument. Men det er (bortsett fra Opera da) mange andre gratis og reklamefrie nettlesere. og.. Når man bruker IE, så har man gjerne flere vinduer oppe på en gang.. Hvorfor ikke gjøre det til et Mozilla/Firefox/Opera/osv. vindu, og et IE vindu? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Grunner for å IKKE bruke IE: - Full av sikkerhetshull! - Hackere og viruskreatorers mål nummer 1! - Har ingen kjekk download manager - Ikke innebygget popup blokker osv osv BTW: God natt alle sammen! Endret 3. august 2004 av MicrolaXx Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Du kan bare trykke shift når du skal skrive inn ny URL, men det er ikke e godt nok argument til å slutte å bruke Opera nei... Jada, jeg vet at det går ann å trykke 2 knapper i Opera også så en bare kan starte å skrive inn en URL Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Gratis og gratis fru Blom... Windows var fryktelig dyrt sist jeg sjekket. Har jeg råd til å bruke 10.000++ for en PC og 499,- i måneden for bredbånd så har jeg jammen råd til en tusenlapp for et OS som - blant mye annet - inkluderer en nettleser som funker overalt. Når man bruker IE, så har man gjerne flere vinduer oppe på en gang.. Hvorfor ikke gjøre det til et Mozilla/Firefox/Opera/osv. vindu, og et IE vindu? Nei hvorfor det? Jeg kan jo gruppere på taskbaren hvis jeg absolutt vil, men det blir jo bare litt mer trøblete å velge vindu, så det gjør jeg sjelden. Endret 3. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Til MicrolaXx: Jepp.. Men jeg vil helst vite grunnene _FOR_ å bruke IE, ikke mot. Endret 3. august 2004 av zzzneo Lenke til kommentar
ilex Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Du kan bare trykke shift når du skal skrive inn ny URL, men det er ikke e godt nok argument til å slutte å bruke Opera nei... Jada, jeg vet at det går ann å trykke 2 knapper i Opera også så en bare kan starte å skrive inn en URL trenger bare trykke F2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det er en ganske enkel explorer for de fleste å bruke, det er alt jeg kommer på i farta. Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Gratis og gratis fru Blom... Windows var fryktelig dyrt sist jeg sjekket. Har jeg råd til å bruke 10.000++ for en PC så har jeg jammen råd til en tusenlapp for et OS som - blant mye annet - inkluderer en nettleser som funker overalt. Når man bruker IE, så har man gjerne flere vinduer oppe på en gang.. Hvorfor ikke gjøre det til et Mozilla/Firefox/Opera/osv. vindu, og et IE vindu? Nei hvorfor det? Jeg kan jo gruppere på taskbaren hvis jeg absolutt vil, men det blir jo bare litt mer trøblete å velge vindu, så det gjør jeg sjelden. Du burde jo kommentert alt jeg skrev da.. Skreiv jo at har man windows, så blir jo IE på en måte gratis. Ville bare få fram at man betaler jo for IE da man kjøper windows.. Men dropp det.. greit nok... vi sier IE er gratis, og det er et godtatt argument Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 IE er greit av den grunn at alt ser pent ut .... FF var ikke noe særlig ... men begynner å like Opera ... sidene ser ikke dust ut med den... IE har mange kul add-ons (deepnet, maxthon etc...) Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Ville bare få fram at man betaler jo for IE da man kjøper windows... Selvfølgelig, men er ikke dette Windows-kategorien da... Du må likefullt ha windows i bunnen hvis du skal kjøre noen av konkurrentene. Endret 3. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tja... - Ser pent ut - Veldig enkelt Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Ville bare få fram at man betaler jo for IE da man kjøper windows... Selvfølgelig, men er ikke dette Windows-kategorien da... Konkurrentene til IE sliter vel litt hvis de ikke har noe OS å kjøre på. dropp det sa jeg... vi diskuterer IE sine fordeler... ikke konkurrenter eller operativsystem Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 POSITIVT - Den er allerede "der" etter win-install - ikke "beta"(type versjon:0.XXXXXX) - INGEN nachspiel-ideer(Type Mouse-gestures) - Selve SIDEN får fokus, istedenfor alle unødvendige knapper, bannere å annet unødvendig vås. - Som sagt før: Sider blir ikke gjort om til "Arngren Electronics"-Style. - Den følger resten av XP-Theme't jeg har lagt inn. NEGATIVT - Gjør at alle som liker den blir flame'a med usaklige argumenter. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 - INGEN nachspiel-ideer(Type Mouse-gestures) Dette er kanskje den beste oppfinnelsen for browsere. Du slipper å ha alle disse knappene oppe. Du kan bruke musbevegelsene til å åpne, lukke, oppdatere, kopiere, navigere og mange annet. Hver gang etter at jeg lukker Opera så bruker jeg de fremdeles.. men til ingen nytte Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Største fordelen med IE er vel at så nær som alle web-sider funker med den. Kan vel ikke akkurat si det samme om Opera og Mozilla. mvh Pantera Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Dette er kanskje den beste oppfinnelsen for browsere. Du slipper å ha alle disse knappene oppe. Du kan bruke musbevegelsene til å åpne, lukke, oppdatere, kopiere, navigere og mange annet. Hver gang etter at jeg lukker Opera så bruker jeg de fremdeles.. men til ingen nytte Jeg driver ogå og bruker musebevegelser i windows. Irriterende at de ikke virker i windows. XenZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå