Gå til innhold

PCn skrur seg av!

reeeeg

Anbefalte innlegg

Hei!

I går kveld satt jeg og spilte litt med kabinettdøren av, for å sjekke forskjell på CPU-temp med og uten dør (altså, finne ut om luftgjennomstrømningen i kabinettet er god). Etter jeg var ferdig å spille skulle jeg sette på igjen sidedøren. Jeg koblet til de to viftene som er der (de går på 5V, altså løse ledninger som kobles i molex) og prøvde å sette på kabinettdøra. Plutselig skrudde maskina seg av, og jeg fikk den ikke på igjen.

I formiddag kobla jeg fra harddisk, CDrom, nettverkskort, cpu-vifte og kabinettvifter, for så å koble de til igjen. Da fikk jeg starta maskina. Når jeg så skulle sette på igjen sidedøren med tilkoblede vifter skrudde den seg nok en gang av.

Jeg gjorde samme prosedyre igjen (koblet nå bare fra HDD, CD-rom og CPU-vifte), satte på døren uten viftene tilkoblet, og nå fungerer alt helt fint.

Hva tror dere problemet er? Kan det ha noe med viftene i sidedøren å gjøre? Jeg kobler begge viftene i sidedøren til en molex-kontakt som kommer fra strømmen til harddisken (om dere skjønner). Kanskje det er der problemet ligger?

Hva bør jeg gjøre?

Takker for hjelp :)

PS: Min hardware ser dere i profil, og CPU-temp er 64grader load og sys-temp 33grader load. ~23grader romtemperatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje varm cpu , eller vil jeg si du ske aldri koble te noe når pcn står å går !
btw: kanskje for dårlig cpu :roll: Så akk spec: du har Q-Tec cpu der har du feilen din, skaff deg ny cpu så ske du se at alt går så mye bedre :yes: søk litt på forumet så ser du mangt av grunner til å kvitte deg med Q-Tec psuen :yes: Endret av hauer
Lenke til kommentar
Kanskje varm cpu , eller vil jeg si du ske aldri koble te noe når pcn står å går !

btw: kanskje for dårlig cpu  :roll: Så akk spec: du har Q-Tec cpu der har du feilen din, skaff deg ny cpu så ske du se at alt går så mye bedre  :yes:  søk litt på forumet så ser du mangt av grunner til å kvitte deg med Q-Tec psuen :yes:

Ehhe, her går ordene CPU og PSU om hverandre. Tror du mener PSU.

Har Macron 400W PSU m/ temperaturregulert 80mm vifte. Og rart at CPU skrur seg av i de situasjonene der, og ikke når jeg spiller og den er varm?

EDIT: CPU/PSU

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...