To be honest Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg har fått tak i en vannkjøler (sånn som står på jobben vettu) og har visse ideer/planer med den. Det må jo være mulig å bruke den delen som kjøler ned vannet, altså den delen som er under selve tanken du slenger oppå, som vanntank til kjølesys? Jeg ville tro vannet sirkulerer nok til at det vil minske tempen betraktelig men ikke så mye at det blir underkjølt slik at faren for kondens oppstår? Synspunkter/erfaringer med dette? Er det prøvd før? Det andre er: Finnes det radiatorer som går i vinkel (90) slik at den kan monteres i et lite kabinett i hjørnet samtidig som du har plass til 2 x 120 vifter? Hvis ikke burde absolutt noen gjøre det. Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Ah høres som en genial ide. Har sett slike maskiner.. vannet blir jo kjempe kaldt i disse. Eneste er jo at dem bråker litt akkurat når dem kjøler, problemstillingen kan være at den blir stående å kjøle vannet hele tiden. Mulig at det er en termostat inni denne maskina der man kan justere gradern på når den skal slå inn. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Slike kjølere kjøler jo bare ned en liten del av vannet - selve vannet i tanken har romtemperatur. Ta deg 5-6 glass vann raskt etter hverandre så er det ikke spesielt kaldt lenger. Tror neppe dette vil holde overkommelig temperatur i et vannkjølingssystem så altfor mange minutter. Edit: Oops - så at du skulle bruke den som en litt nedkjølt vanntank i tillegg til radiator - da blir det jo litt annerledes Endret 5. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Daron Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Kjølerommet i en slik beholder burde romme en micro radiator(80mm) Kanskje en 120mm.. husker ikke de akkurat målene på tanken.. Når det gjelder kjølekapasitet så burde den være bra nokk til å gjøre en god inflytelse.. mange ganger når jeg har demontert dem ligger det is på insiden av veggene.. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det andre er: Finnes det radiatorer som går i vinkel (90) slik at den kan monteres i et lite kabinett i hjørnet samtidig som du har plass til 2 x 120 vifter? Hvis ikke burde absolutt noen gjøre det. Tror ikke det finnes ferdige "vinkel" radiatorer, men hva med å seriekoble to 120 mm radiatorer? Det vil jo fungere på samme måte som en som er ferdig vinklet...... Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) hehe du kunne jo hatt med den store vanntanken over så du kunne tatt deg ett glass vann mens du jobber ved pc'en Drikke av vannkjølinga er morro Endret 6. august 2004 av Jolle99 Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 ja frostvæske funker bra det Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har seriekoblet to 120 rad og tempen sank 1 grad! Ikke spes verdt spenna. jeg har planer om den tanken på jobben eller så hever jeg kab. fra gulvet og fjerner hele bunnen og setter inn en tri 120 rad. Spec: P4 3.0E, Twin Mos 2G, 250GbWD, Komplett Zalman med egenmodda NB blokk av den største VGA blokka som følger med i Zalman settet. Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har foresten 40 Idle og 46-47 full load! Ikke værst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå