Gå til innhold

6800GT vs X800XT PE


Raijin

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Vurderer å gå til anskaffelse av nytt skjermkort.

Så det jeg lurer på er hvordan ytelsen på disse to kortene er.

Vet at de yter ganske så bra begge to og at jeg blir fornøyd uansett hvilket jeg velger... bla bla bla osv. Men når man først skal legge så mye penger i en datakomponent(Mye penger for en fattig student(meg)) så vil jeg gjerne ha det som er best! Vet at GT ikke konkurrerer mot XT, men prisforskjellen er bare på skarve 400 kroner.

 

Så hvilket kort er best sånn overall?

 

La merke til at GT tok innersvingen på XT i D3.

Forhåpentligvis så kommer de nye OGL driverne til å øke ytelsen på ATI kortene.

Har ikke store planer om å spille D3, så ytelsen i D3 er ikke den avgjørende faktoren, med mindre at ytelsen på de andre områdene er så lik at D3 blir den eneste testen der kortene skiller seg kraftig fra hverandre.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok det ja. Ikke glem at Doom 3 er basert på open-gl, så 6800gt vil kanskje yte bedre i andre spill som er basert på open-gl også. Jeg tror forspranget minskes etter at Ati er ferdig med de nye open-gl driverne. Ati x800xt pe er nok det beste valget ja...

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Der er jeg ikke sikker, men det er vel hipp som happ. Ati x800xt pe legger 6800gt i grus når det kommer til høye oppløsninger med aa/af aktivert. I lavere oppløsninger er vel forskjellene mindre merkbare. Jeg sitter faktisk og vurderer et x800xt pe selv!

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Der er jeg ikke sikker, men det er vel hipp som happ. Ati x800xt pe legger 6800gt i grus når det kommer til høye oppløsninger med aa/af aktivert. I lavere oppløsninger er vel forskjellene mindre merkbare. Jeg sitter faktisk og vurderer et x800xt pe selv!

Tror ikke dette var tilfelle i doom3.. Mulig jeg tar feil nå.

 

La oss si det sånn: spiller du opengl-spill, kjøp nvidia. D3D-spill kjøper du ati :p

Lenke til kommentar

Har hørt at Nvidia yter bedre i D3d enn Ati gjør i OGL.

Stemmer dette?

mulig det, har jo ikke hørt om noen nye D3D drivere fra nvidia som vil øke ytelsen der(iallefall har ikke jeg hørt noe om det). Så jeg tror det er litt verre hos ati når det gjelde ogl-ytelse, og at de derfor kommer med en ny driver

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...