Gå til innhold

the anti q-tec alliance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde selv en Q-tec Gold 550W og var fornøyd mens den virket..

i ettertid, etterhvert som jeg ble klokere, fant jeg ut at mange av mine feil skyldes denne PSUen.

- kunne plotselig ikke klokke en eneste MHZ

- maskinen måtte startes opp 2 ganger fordi PSUen ikke maktet presset ved første oppstart når kondensatorer skal lades og resten av systemet vil ha strøm. i denne peaken fikk denne PSUen for stort avvik i spenningene sine og hovedkortet startet ikke opp. Ved restart hadde kondensatorene fått maten sin i første forsøk og oppstarten fungerte.

- vannvittig ustabil ved overklokking.

- bråkebøtter til vifter

 

Skiftet til ny PSU (ikke Q-Tek) og opplevde en vannvittig stabil og overklokkingsvennlig maskin (2.08 Ghz @ 2.668Mhz à 1.85 Vcore)

Om Q-Tek'en var skyldig i diverse havari eg opplevde.. den skulle eg likt å visst.

 

Har sett innlegg her her på forumet fra en annen som forandlet Q-Tek, og sluttet med det fordi 70% av PSUene han fikk inn.. gikk rett i retur pga fei.

Hørte forresten den samme dommen fra en annen lokal PC butikk.

Dem sluttet med disse PSU'ene for det gav ham mange misfornøyde kunder noe som derigjen gir et dårlig rykte.

 

Konklusjon: Q-Tek hører ikke hjemme i en overklokkers maskin. Muligens i en standard ferdigsammensatt kjøpemaskin som ikke skal tukkles med og inneholder kun det mest nødvendigste.. men lengre enn dette har eg lite tro på at denne billig PSU'en strekker seg.

Lenke til kommentar

Akkurat som Thomas sin far så driver også faren min og bygger PC'er til andre. Han bruker også Q-Tec strømforsyninger. Han har mottatt noen i retur, mens andre funker helt fint. Broren min har Q-Tec, den funker også fint.

 

Men nå er det ingen av disse han bygger PC'er til som er über-geeks som det sikkert finnes flere av her på forumet som ABSOLUTT tilter og klikker i vinkel bare fordi det er litt gæren spenning her og der selvom alt fungerer normalt...

 

Så de funker sikkert for normale folk som ikke bryr seg så VELDIG om det som er på innsiden så lenge alt fungerer ordentlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har dette kabinettet:

Q-Tec Mini/Desktop tower TC-Micro TC-Series, m/300W, m-ATX

 

Fungerer utmerket, og lager nesten ikke støy i det hele tatt!

Tre kamerater har også det samme kabinettet! Alle like bra!

 

Har også bygd mange PCer for andre med q-tec psu...

alle har virket bra!

 

Virker som det er mange folk på denne tråden som også har

gode erfaringer med Q-Tec!

 

Godt mulig prosenten av Q-Tec'er som er dårlig er høy, men jeg kommer

ihvertfall til å kjøpe de når det passer meg så lenge jeg bare har gode

erfaringer... ;-)

Lenke til kommentar

min Q-tec Gold 550W

hadde jeg i 2 uker med en 37g harddisk

geforce 4 kort

p4 2,6c

 

så tok den fyr/eksploderte

flammen var ikke så stor ,men jeg måtte male på veggen der den sto.

 

byttet til en Denne :love:

kan ikke en gang høre at vifta går.

er vel eneste strømforskyning som leverer mer enn den lover :innocent:

Lenke til kommentar

jeg hadde en 400w Gold PSU.. den funket noget fint, til en stund siden. da stoppet vifte i den, helt av seg selv, noe jeg ikke la merke til, .:-musikk-:. , og plutselig så det bare "futt" :D dvs pcen ble svart... "hææ???" sier jeg og prøver å skru på pcen, gniist sier det, og viva la hovedkort... hovedkortet mitt døde.. pga q-teq braske faens psu... finfint med dyrt hovedkort... og stramet budsjett... må jo kjøpe skolebøker og greier og greier....

 

so: NO MORE q-teq brask!!!! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...