Gå til innhold

the anti q-tec alliance

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det egentli så horror psu på qtec? har bygd ca 10 pc'er med disse kabinettene, og ikke en psu har røket enda. og de er jo så billige at man kan kjøpe en ny psu for de pengene man sparer. eller hva?

keh?

seriøst?.....Q-tec psu'er er ikke bare kjent for dårlig kvalitet, men dårlig YTELSE

Edit:psilocybe konge t -skjorter btw :dribble:

Endret av Morten-data
Lenke til kommentar

Ytelsen Q-Tec oppgir er peak watt, dvs det strømforsyningen klarer å levere over et kort tidsrom dvs ikke over lengre tid. Annen ting er at de bruker underdimensjonerte deler som lager mye varme dvs dårligere virkningsgrad og dermed også mere bråkete vifter. Underdimensjonerte deler har også selvfølgelig letter å ryke enn en normal PSU og dermed den høye returandelen på Q-tec PSU.

Lenke til kommentar

JEg Har en 550w Q-teq fra min HAr bare hatt et problem at skjermen kan klikke helt når du kommer til der du skal logge deg inn på xp.....da svartnern helt og så lurte jeg på en ting! det sitter en vifte på toppen av psuen og den får jo nesten ikke plass til og suge inn luft så kansje jeg kunne montere bort denna

?svar takk!:D:thumbup:

Lenke til kommentar
JEg Har en 550w Q-teq fra min HAr bare hatt et problem at skjermen kan klikke helt når du kommer til der du skal logge deg inn på xp.....da svartnern helt og så lurte jeg på en ting! det sitter en vifte på toppen av psuen og den får jo nesten ikke plass til og suge inn luft så kansje jeg kunne montere bort denna

?svar takk!:D:thumbup:

Tror du har den "opp-ned" eller noe, prøv å snu den slik at vifta er nederst (mot bunnen på kabinettet) :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 stk Q-Tec PSU`er. Den ene av PSU`ene røk etter 4 år, den andre fungerer som den skal enda.

Faren min har et lite sentrelt eneeier foretak her i byen hvor han selger pc`er til diverse folk. Han opererer for det meste kun med Q-Tec, og såvidt jeg vet har han ikke fått inn noe klager på at PSU`ene ikke holder, da ville han ha kvitta seg med Q-Tec for lengst.

Har selv også solgt en del Q-Tec PSU`er til andre folk, har ikke fått en eneste klage.

Lenke til kommentar

den eneste grunnen til at folk kjøper qtec er et de er BILLIGE. De støyer mye og yter dårlig...men når folk ikke vet bedre. Jeg kjøpte min som erstatnings Psu etter et lynnedslag og ser fram til jeg snart får antec sonata med 380w antec purepower cpu. forresten min qtec klarer ikke mer enn 11.3v på 12v uttaket. pore poweren er målt til 12.03.

Etter at jeg skiftet vifter til 5v zahlman så kan jeg i hverfall ikke klage på støyen mer...blir spennende å se hvor lenge den holder.

Lenke til kommentar
Here we go again...... :hrm:

Q-tec er DR**T.PUNKTUM>KOMMA>STREK

Jeg regner med at du har personlig erfaringer med q-tek? Du ville vel ikke postet noe du ikke kan stå inne for?

Q-tek har jeg aldrig hatt noe problem med, psu ene er greie de, de brpker litt men det er jo bare å modde om litt det og enda så går de ikke varm.

Lenke til kommentar
teknikeren, jeg regner med at mange av de som poster om Q-Tec ikke har noe personelig erfaring med den. De slenger seg der i mot bare med på bølgen av rykter.

En skikkelig saueflokk med andre ord?.

Jeg mener at det er greit å uttale seg krast når man vet hva man snakker om, men de som bar kommer med usakelige komentarer som

Q-tec er DR**T.PUNKTUM>KOMMA>STREK
da blir jeg litt lei. Skal man komme med slike komentarer så må man ha hatt utstyret selv eller ha brukt det i en eller anen sammenheng.

Forumet flyter over av folk som ikke har det minste fnugg av peiling på ting og buser ut og påstår ville ting på en bastant måte som de ikker har ryggdekkning for å gjøre.

Lenke til kommentar
teknikeren, jeg regner med at mange av de som poster om Q-Tec ikke har noe personelig erfaring med den. De slenger seg der i mot bare med på bølgen av rykter.

det virker uproffesonelt spør du meg :mad:

Hva virker uproffesonelt uproffesjonelt? ;) .

Min komentar eller den andres?

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

det virker uproffesonelt spør du meg :mad:

Hva virker uproffesonelt uproffesjonelt? ;) .

Min komentar eller den andres?

jeg mente at det var uproffesjonelt og komme med komentarer om en ting som de ikke har peiling på, bare basert seg på et rykte...enig med deg i dette:

da blir jeg litt lei. Skal man komme med slike komentarer så må man ha hatt utstyret selv eller ha brukt det i en eller anen sammenheng.

Forumet flyter over av folk som ikke har det minste fnugg av peiling på ting og buser ut og påstår ville ting på en bastant måte som de ikker har ryggdekkning for å gjøre.

edit: det hadde vært bedre om folk heller skrev " jeg har hørt at q-tech ikke er noe bra"

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
edit: det hadde vært bedre om folk heller skrev " jeg har hørt at q-tech ikke er noe bra"
Jeg er ikke Jesus, så jeg sender den videre :tease: .

Jeg vet om mange som er fornøyd med Q-tec, har bygd PC til en kamerat med PSU av det tidligere nevnte merke - PROBLEMER -, ville selv aldri brukt en Q-tec PSU i min sjefs_maskin. Skulle gjerne brukt en modifisert en i div. reserve datamaskiner og andre prosjekter :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...