Gå til innhold

Oppgradering av pc til ca 3000

Anbefalte innlegg

Vel som topic sier har jeg nå bestemt jeg for å oppdatere den pc-en jeg sitter på i dag for ca 3 store.

Her er det som står i pc-en i dag:

Kabinett: Aopen Case Midi Atx tower 300W P4 Blue USB/Audio ready

Hovedkort: Aopen AK77-8x MAX

Skjermkort: Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ

Harddisk: 1 stk: Hitachi 60 GB P-ATA 7200RPM UDMA-100 og 1stk Segate 8 GB

Prosessor: AMD XP 2200+ "Thoroughbred"

CPU kjøler: Glacial Iglo silent breeze 462 for All Amd cpu up to XP 2700 (19dB)

Minne: 1stk. Apacer 512MB DDR 3200 400Mhz og 1stk: OCZ 256MB Premier med heatsink DDR 3200 400Mhz

Skjem: Compaq MV700

Det jeg helst tenker på å oppgradere er Cpu plus at jeg også trenger mer lagringsplass. Samtidig ønsker jeg også å bedre utluftingen i kabinettet, men siden alle viftenplassene er opptatt blir det i så fall slot og drevkjølere med eget inntak/utblåsning jeg ser etter.

Har selv søkt litt rundt og dette er det jeg vurderer å kjøpe:

CPU: Amd Athlon XP 3000+

Kjøler til prossessor: Titan Cooling Fan For S-370 / Socket A Up To 3.2GHz

Harddisk: Hitachi Harddisk 160.0GB

Drevkjøler til hdd: Vantec Vortex drevkjøler, 5.25", Sort

Kjølepasta: Arctic silver 5

Slottkjøler: Titan System Cooler Blower Fan For PCI or ISA Slot

Og dette blir den nette sum av 2891 uten frakt.

Vel har dere kommentarer til oppsettet, eller er det noe som burde vært anderledes? Det kan også være at jeg finner på å overklokke systemet så litt klokking må det tåle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så bra ut, men jeg tror du burde bytte ut den drevkjøleren med et bedre hk.

Har vurdert å kjøpe et nytt hk også, men akkurat nå har jeg bestemt meg fo å heller vente å se hvordan det går. Har ikke hatt noen problemer med det hovedkortet til nå, det enestet som drar litt ned er at det ikke har agp og pci lås. Hk-et er nemlig en del modifisert fra aopen for det støtter blant annet 400mhz ram og har mulighet for fsb opp til 248 selv om via hevder at kt400 chipsettet ikke støtter mer enn fsb på 166 og ram på 333.

Men nå er jo ikke et nytt hk så dyrt heller så det kan godt være at jeg kjøper ett nytt hvis jeg ikke blir helt fornøyd, men mye av poenget med denne oppdateringen var for meg å gjøre pc-en litt bedre isteden for å kjøpe et nytt amd-64 system, som det nok uansett ikke går så alt for lenge før jeg kjøper.

Lenke til kommentar

Vel - støy får du ihvertfall...

Ville også heller ha byttet ut hovedkortet og droppet de ekstra viftene... men egentlig hadde jeg droppet alt og heller spart til Athlon64... Du vil neppe merke all verdens ytelsesforskjell uansett med det hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...