sjarken Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 jeg har win xp innstallert. vurderer for å få litt kjennskap til linux å innstallere redhat 7,2. prøvde med mandrake 8,1 på win xp, men da forsvant bootmenyen og endel viktige filer som måtte være der for i det hele tatt å få startet opp maskinen i win xp. måtte formattere c. er det noen som har en oppskrift som fungerer på dette. mvh noffe Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 bare et lite tips, hvis du skal bruke Redhat, vent litt - Redhat 7.3 er snart ute, og skal ifølge beta-tester være endel bedre enn rh 7.2. du kan også evt. laste ned siste beta release, dersom du ikke har noe imot beta :smile: Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 nei, har ikke noe imot betaversjoner, de funker stort sett bra. men det var dette med oppstartsmenyen sammen med win xp? :smile:) mvh Lenke til kommentar
ddd Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 vet ikke hvorfor mandrake ødela bootmenyen, men jeg har selv redhat 7.2 og win xp, og det var ingen problemer med å installere redhat. under oppstart vil det komme en meny hvor du kan velge om du vil starte redhat eller win. bortsett fra dette er det ingen forskjell fra å bare ha ett os installert. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Quote: On 2002-04-27 18:15, bidz skrev:bare et lite tips, hvis du skal bruke Redhat, vent litt - Redhat 7.3 er snart ute, og skal ifølge beta-tester være endel bedre enn rh 7.2. du kan også evt. laste ned siste beta release, dersom du ikke har noe imot beta :smile: har ikke RH en autoupdate, slik at dersom jeg installerer 7.2 nå, kan jeg laste ned oppdatering til 7.3 ?? mener jeg har hørt noe slikt Lenke til kommentar
ddd Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Quote: bjorngb skrev (2002-04-27 18:45):har ikke RH en autoupdate, slik at dersom jeg installerer 7.2 nå, kan jeg laste ned oppdatering til 7.3 ?? mener jeg har hørt noe slikt jo redhat har en update tilsvarende windows update Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 hadde du da innstallert winxp først eller???. Hvilken partisjonstruktur bør jeg ha. Har 2 disker nå som er i 5 partisjoner. Bør jeg lage en egen partisjon for linux filsystem? Lenke til kommentar
ddd Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 ja winxp var installert fra før i tillegg til de win-partisjonene du har trenger du to partisjoner til linux: en partisjon som skal inneholde os'et hvor stor denne må være er avhengig av hvor mye du vil installere - tror faktisk den bruker 4.5 GB hvis alt installeres. det er også i denne partisjonen du kommer til å lagre ting du laster ned osv så hvor stor du vil ha den er opp til deg den andre partisjonen er en swap partisjon som oftest er like stor som mengden ram du har men max 128MB (mulig jeg ikke er helt oppdatert her) du kan selvfølgelig ha flere partisjoner akkurat som i win, men det er bare disse to du må ha. før du installerer redhat bør du bruke partition magic el til å endre de partisjoene du har slik at du har nok plass på disken som ikke blir brukt til noe, under installasjon vil du et program tilsvarende pm startes, og der kan du velge å formatere og installere redhat på det ubrukte området. for mer info se http://www.redhat.com/download/howto_download.html her burde du finne linker til det du lurer på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå