Gå til innhold

Masse blåskjermer, hva gjør jeg?

finfyr

Anbefalte innlegg

Halloen.

Bestilte nettopp en ny sammensatt maskin fra netshop.no. Skal legge inn WinXp, men klarer det knaptnok. Først så kom det blåskjerm med BAD_POOL_CALLER. Kjørte memtest86 og fikk konstantert feil på brikken (512MB), snakket med netshop som sa jeg kunne sette den i den andre slotten. da fikk jeg ingen errors i memtest86. Fikk igjen lagt inn XP og fikk en ny blåskjerm mens jeg prøvde å legge inn nforce drivere; MEMORY_MANAGMENT. Igjen la inn XP enda en gang, og ny blåskjerm, og ny melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.... Joda, startet maskinen på nytt, og så virket den igjen en stund... Før det kom enda en blåskjerm: UNMOUNTABLE_BOOTVOLUME!

Utrolig? Men slik er det, og nå starter ikke maskinen, kommer den siste blåskjermen hver gang.

Hva gjør jeg, maskinen burde vært ferdig til levering til helgen, siden jeg stikker da.... Fikk den altså levert uten OS fra netshop.no. Står et Asus A7N8X-WM400 i maskina.

Tar imot tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte mail til netshop.no og forklarte de om alle blåskjermene. De mener bestemt det er minnebrikken som er gåen. Foreslo at de kan sende meg en ny, før jeg returnerer den ødelagte. Spent på om det funker, siden jeg MÅ ha denne maskina klar til lørdag. Nå netshop.no, får dere testet servicen deres :)

Lenke til kommentar

Lysbryter: det har jeg ikke gjort nei. Forventer at slikt er fikset når en bestiller en komplett maskin fra en leverandør.

Fikk også negatvt svar fra netshop.no idag, angående at de kan sende meg ny brikke før jeg returnerer den ødelagte. Jeg kan derimot benytte meg av angreretten, noe som medfører porto for minnebrikken som skal i retur, samt porto på den nye som jeg må bestille. Svakt! Her har de gjort en feil, som kunden får svi for... Langt ifra imponerende, av en webshop som går for å være en av de beste på servce...

Lenke til kommentar

Siste nytt er at netshop.no har skiftet mening, og sender idag en ny brikke før de får den ødelagte i retur. Service det! Så nå håper jeg bare at den nye brikken fungerer.

Når det gjelder BIOS, så har jeg lastet ned siste oppdatering herifra. Men vet ikke hvordan jeg legger inn den nye biosen. Noen som kan hjelpe kanskje?

Lenke til kommentar
Siste nytt er at netshop.no har skiftet mening, og sender idag en ny brikke før de får den ødelagte i retur. Service det! Så nå håper jeg bare at den nye brikken fungerer.

Når det gjelder BIOS, så har jeg lastet ned siste oppdatering herifra. Men vet ikke hvordan jeg legger inn den nye biosen. Noen som kan hjelpe kanskje?

Jeg har ikke tid til å guide deg nå, men dette står helt sikkert på kortprodusentens hjemmeside. Eller søk på google eller her på forumet.

Lenke til kommentar

Saken er at det kun er en exe fil, som er i den updaten. Kan vel tenkes den skal brukes i windows? Har updates blitt så fancy nå? tror kanskje jeg vil vente heller, til den nye brikken kommer. Finner ikke noe i biosen angående minnehastighet heller så...

Lenke til kommentar

Failed, kom det da jeg testet med Seagate sin bootable cd, så jeg fikk aldri gjort ferdig testen...

La inn XP igjen isted, og fikk etterhvert blåskjerm: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Venter bare på den nye minnebrikken nå, håper at det funker bedre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...