Gå til innhold

Støtter dette kortet 3 ram brikker?

Xanitra

Anbefalte innlegg

Asus A7V333 Hovedkort for Socket A DDR

VIAKT333, ATA/133, ATX, USB2.0, Retail

jeg bare undrer meg på om dette kortet støtter 3 RAM kort. Jeg har 256 RAM brikker fra Crucial installert nå, og vurderer å oppgradere til 1024.

Men må jeg da ha 2 stykk 512 brikker da? Eller holder det å ha de jeg har nå, pluss et 512 som jeg kjøper i tillegg og fyller hovedkortet mitt da med 3 ram brikker. ???

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bare undrer meg på om dette kortet støtter 3 RAM kort. Jeg har 256 RAM brikker fra Crucial installert nå, og vurderer å oppgradere til 1024.

Men må jeg da ha 2 stykk 512 brikker da? Eller holder det å ha de jeg har nå, pluss et 512 som jeg kjøper i tillegg og fyller hovedkortet mitt da med 3 ram brikker. ???

Takk for alle svar.

tror ikke du kan kjøre med 3 rambrikker hvis det ikke er REG minne som er mye dyrere. du kan nok Maks kjøre DUAL uten REG minne, F.eks 2x512mb som du snakker om. du burde også ha samme hastighet på begge brikkene, f.eks begge brikker Pc3200, det gjør ikke noe med forskjellig størlse, men lik hastiget er anbefalt.

Lenke til kommentar

Har det kortet selv, det er støttet med 3 brikker. Problemet er at det ikke funket for meg.

Det er en bug på HK slik at det ikke kommer nokk strøm til alle brikkene. Det skal være en jumper som ikke står i manualen som KAN ordne dette.

Ga opp hele HK å kjøpte meg et nytt, jeg prøvde ikke det siste.

Lenke til kommentar
Men, eeh, hvordan kan jeg være sikker på at dette problemet ikke dukker opp på nyere kort?

er ganske sikker på at det ikke går med mer en 2brikker. hvis det ikke er REG minne. så syns det var en tullete Ide å kjøpe nytt hovedkort.

hadde jeg vært deg så hadde jeg nøyd meg med det 512mb minne du nå har.fungerer jo fint til det meste det. tenger jo egentlig mer så lenge man ikke driver med videoredigering og slikt, da er mer minne altid kjekt. men hvis du så absolutt skal ha 1GB så ta heller å kjøp 1x1GB eller 2x512mb pc3200 minne med cl 2.5 eller bedre.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
' date='04/08/2004 : 20:17'] ikke kjøp så rask ram til det hk, det støtter ikke ramhastigheter høyere enn 2700 uansett.

og det har ikke dual. kt333 er et gammelt chipset, jeg har et kt333 chipsetti min pc og det fungerer fint med 3 rambrikker, jeg har da forøvrig bare 256 brikker.

Pc2700 er jo like dyrt. så da kan jo self heller kjøpe pc3200, siden man ikke vil tape på det, dessuten så når han en senere gang skal oppgradere så har han raskt og bra minne hvis han kjøper pc3200.å slipper å kjøpe minnne enda en gang. hvis det er sant som du sier at Kt333 ikke har støtte for Dual(syns det var rart) men siden han sier at penger ikke er noe problem burde han kansje satse på og kjøpe et F.eks ABIT NF7-S v2.0 til en billig penge som har Dual. og støtter 400mhz bus, kortet foresten støttet helt opptil 300mhz FSB (600mhz bus). og er kjempe til å overklokke med. koster vel heller ikke mer enn 7-800.-kr nå.

du har da sannsynligvis REG minne du da? jeg har prøvd med 2minne brikker i et 266 hovedkortet av merke Asus som kun hadde støtte for 2minnebrikker, og det fungerte så absolutt ikke med vanlig minne.der MÅTTE man ha REG minne for å kjøre med 2brikker. de fleste hovedkort har 3ram slots idag, så da setter man ofte en brikke i slot 1 og en i slot 3, også kjører man dem i Dual.

Lenke til kommentar

blir for teknisk for meg alt detta.

Jeg har som sagt en PC, med et eld gammelt hovedkort

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz

Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR

AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Crucial PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 6ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 32Meg x 64 X 2

å jeg har lyst til å oppgradere, før PC'en blir så gammel at jeg må kjøpe ny.

Noen som kan lede meg i riktig retning?

.......... det handler vel ikke så mye om ram lenger, men hovedkortet..

Det skal ikke være så billig at det blir latterlig kjipt, men

en løsning som lønner seg..

Mine gamle ram brikker kan jeg alltids selge på qxl.. mer enn nok hobbyister der som har så mange penger at de flyter i det.

Lenke til kommentar
blir for teknisk for meg alt detta.

Jeg har som sagt en PC, med et eld gammelt hovedkort

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz

Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR

AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Crucial PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 6ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 32Meg x 64 X 2

å jeg har lyst til å oppgradere, før PC'en blir så gammel at jeg må kjøpe ny.

Noen som kan lede meg i riktig retning?

.......... det handler vel ikke så mye om ram lenger, men hovedkortet..

Det skal ikke være så billig at det blir latterlig kjipt, men

en løsning som lønner seg..

Mine gamle ram brikker kan jeg alltids selge på qxl.. mer enn nok hobbyister der som har så mange penger at de flyter i det.

den er jo ikke så værst den Pc'n der da! skjønner ikke helt hvorfor du vil oppgradere da. men som du selv sier så kunne du kansje fått tak i et bedre hovedkort, mer minne har ikke så mye for seg når du har 512mb syns jeg, men self er andre mer kresne enn andre,

jeg sitter med denne Pc'n

-Abit Nf7-s v2.0 (kjempe hovedkort! sannsynligvis det beste socket A hovedkortet)

-AMD xp2400

-Radeon 9200 128mb skjermkort

-twinmos 512mb ram pc2100 cl2.5

dette fungerer helt glatt og fint i alle dagens spill med DX8 som jeg har fått prøvd, tilog med Unreal tournament 2003/2004 på normale innstillinger går helt ok.

hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt å bygd heller en Ny data med AMD på det helt moderne socket 939 systemet, for socket a er på vei ut. til nyttår/våren eller 1-2år hvis du gidder å vente såpass da. ;) AMD64 er nemlig så veldig mye bedre enn AMD Ahtlon Xp prossesorene at det er lite vits i å oppgradere til f.eks xp3000 eller xp3200.

Lenke til kommentar

Jeg har Asus A7V333

og det kjører godt

Jeg har Apacer PC2700

2 stk 512MB

1 stk 256MB

3 x DDR DIMM Sockets

Max. 3* GB unbuffered PC2700 /PC2100/PC1600 non-ECC SDRAM Memory

Asus A7V333 understøtter med bios 1006 3 stk PC2700 moduler, tidligere virkede bundkortet kun med 2 stk PC2700 - blev 3 sat i, så "defaultede" bundkortet til PC2100-hastighed (133 MHz).

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/16/2536015

Endret av Fumle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...