Rubex Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Når kommer det skjermkort med 512MB minne på markedet...?? Er det kun mulig å bruke disse via PCIe? Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Det finnes skjermkort med 512MB og høyere, men jeg vet ikke om disse er noe å bruke for spillentusiasten. Denne kunne kanskje være av interesse mtp. pris. Sceptic Endret 2. august 2004 av Sceptic Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 kommer når det trengs. Det trengs f.eks i doom3 på ultra quality, for da kan du kjøre ukomprimerte textures for bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Dette vil vel tvinge seg frem uansett før eller siden. Bare se på utviklingen av datamaskinene og kringutrustning fra begynnelsen av 90årene og til nå. Herregud, det er ikke så lenge siden en 8MB SIMM f.eks var "king of the hill" og kostet en månedslønn. Sceptic Endret 2. august 2004 av Sceptic Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 kommer når det trengs. Det trengs f.eks i doom3 på ultra quality, for da kan du kjøre ukomprimerte textures for bedre kvalitet. Det trengs vel ikke og kjøre på det beste av det beste ? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 kommer når det trengs. Det trengs f.eks i doom3 på ultra quality, for da kan du kjøre ukomprimerte textures for bedre kvalitet. Det trengs vel ikke og kjøre på det beste av det beste ? Nei jeg ser ikke helt poenget i det jeg heller, var ikke så stor forskjell. Men man ser at spillene går i den retningen. Og man kan like greit satse på en 512MB så har man det. Det er vel ikke lenge før det kommer uansett. Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Men hvordan er det med det dual skjermkortgreiene fra alienware og nVidia? Da vil man få f.eks 512MB OG bedre ytelse i samme slengen, men det koster vel skjorta når det kommer. Sceptic Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Vi trenger det kanskje strengt talt ikke, men det har vel aldri stoppet oss? Vi trenger jo verken datamaskiner, tv-er, dusjer eller oppvaskmaskiner heller ...... Endret 2. august 2004 av djorgen Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Vi trenger det kanskje strengt talt ikke, men det har vel aldri stoppet oss? Vi trenger jo verken datamaskiner, tv-er, dusjer eller oppvaskmaskiner heller ...... Alt det er jo egentlig luksus som vi tar for gitt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 kommer når det trengs. Nettop, selv dagens skjermkort klarer i få tilfeller å yte all 256MB. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det trengs allerede, og neste 3d kort fra nVidia er jo planlagt som en PCIe versjon av GF6800U, og har 512ddr ram om jeg ikke husker feil... Dette trengs f.eks. i Doom 3 på Ultra High quality med alt slått på... Det står tom. i spillet i et warrning vindu når du slår på Ultra High details.. Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det trengs allerede, og neste 3d kort fra nVidia er jo planlagt som en PCIe versjon av GF6800U, og har 512ddr ram om jeg ikke husker feil... Dette trengs f.eks. i Doom 3 på Ultra High quality med alt slått på... Det står tom. i spillet i et warrning vindu når du slår på Ultra High details.. Stemmer det ja. Lurer på hvordan spillet hadde sett ut da jeg. Det ser jo så bra ut fra før av!Kjører det på high details, og alt er så vakkert Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Trenger ikke mer minne, men raskere minne? Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Trenger ikke mer minne, men raskere minne? mer OG raskere. hehe. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har en følelse av at om man kjøper et skjermkort med 512MB RAM idag så vil GPU'en alikavel være utdatert når de fleste spill utnytter såpass med RAM. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tipper at det kommer til jul ... Ultra High Turbo Mega Special Edition av dagens topp kort som 6800 Ultra og 880XT PE ... Som jeg sa, bare tipper Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ultra High Turbo Mega Special Edition Ultra High Turbo Mega Special Edition, rev 1.1 med platina belegg overlappet med utarmert uran, og galle glans. Tipper nok det blir på neste serie, da en på en eksempelvis XT/ ultra versjon. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Ultra High Turbo Mega Special Edition Ultra High Turbo Mega Special Edition, rev 1.1 med platina belegg overlappet med utarmert uran, og galle glans. Tipper nok det blir på neste serie, da en på en eksempelvis XT/ ultra versjon. Ja det har en tendens til og balle på seg med 1.1 1.2 og gud vet hva slags versjoner av alt mulig rart rundt om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå