Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Barebone.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe nytt kabinett og tenkte hvorfor ikke prøve et Barebone. Jeg frakter pcen av og til hit og dit og da er jo Barebone en fin løsning. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne et bra Barebone kabinett? Kabinettet bør være bra stillegående. Tenkte en pris rundt 2000 kroners klassen. Har hørt at Shuttle skal være stillegående og vurderer Shuttle SS56G. Har en P4 2.4GHZ CPU og Ti4200 PointofView 128mbskjerm kort. Synes at min Seagate Barracuda 160GB disk (ikke s-ata) bråker litt i mitt nåværende kabinett. Vil et Shuttle kabinett dempe støyen litt? Setter stor pris på hjelp. :D Bruker pcen til film redigering og endel spilling. Takker på forhånd for all hjelp :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei på du. barebone er en fin ting, men to ting du må regne med når du kjøper barebone er at det vil nok bli litt mere støy å varmeutvikling. at shuttle er stillegående er vel en smaksak..

selv synes jeg de er ganske bråkete, hvertfall de eldre modellene. tenker da mest på psu'n som har en illsint 40x40 mm vifte...

SS56G har vel den gamle typen psu som er den verste ang støy. "gammelt" design har den og, hadde jeg vært deg ville jeg invistert litt mer penger i kassa og velgt f.eks ST61G4 som jeg personleig synes ser mye bedre ut og i tillegg har nye typen psu som har litt mildere støy. så har du jo den integrerte minnekort lesern som er kjekk visst du har digitalkamera!

ellers har du jo ST62K som har ekstern psu, noe som gjør at den blir mye stillere!

håper svare mitt hjalp litt hvertfall, har ikke sakt så mye om ytelsesforskjellen på disse forskjellig boksene ettersom jeg ikke har så mye peiling akkurat der egentlig.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en SB75G2 med Seagate harddisk. Det er ikke harddisken jeg hører best. Hovedviften til kjøleløsningen for CPU (I.C.E.) har jeg byttet til en stillegående en. Det som bråker nå, er PSU og den teite vifta på chipsettet (hovedkort).

Små og fine å flytte på er de. Trange og litt hørbare er de også.

_

johanf

Lenke til kommentar

Takk for tips folkens men jeg har allerede bestilt Shuttle SS56G. Siden det er min første barebone tør jeg ikke fleske til altfor mye, men faller dette i smak blir det et enda mer gromt barebone neste gang. Det jeg er litt spent på er om intel aero4 viften min får plass der, men det er ikke krise om den blir for stor for Shuttle. I kveld blir det bygging :w00t:

Hansoldo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...