janosh Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Når jeg restarter linux, ser skjermen min sirka slik ut: Removing blablabla [OK] Shuting down ahablahabla [OK] Ending proscrs sdff [OK] Removing Oglhansen [FAILED] no such file or directory adf... removing bjarne [OK] Maskina restarter, og alt går bra. Men jeg liker ikke å få feilmeldinger, og det går så fort at jeg ikke rekker å lese hva som er galt. Tenkte jeg skulle prøve å modde S99restart fila i etc/rc.d/rc6.d er det andre måter å stoppe denne skjermen på?? [EDIT] så jeg rekker å lese hva som står dær [/EDIT] _________________ P-75 MHz 8Mb RAM 512 MB QUANTUM MAVERIC CREATIVE SB16 PRO CREATIVE 2X CD-ROM [ Denne Melding var redigert av: janosh på 2002-04-27 17:56 ] Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Du kan lese feilmelding i systemlogen og handle deretter ... Lenke til kommentar
janosh Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 Jeg leitet i /var/log, men kunne ikke finne noen log dær. ER det andre steder jeg kan leite, og hva heter den riktige log-fila?? Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 #less /var/log/messages | grep failed vil hente fram alle linjer med failed, men uansett er jeg ganske sikker at det ikke er noe feil fordi kernel melder fra ting den ikke klarte å utføre og det er vanlig med opprydding, feks hvis det ikke var noe å ordne opp i... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå