salif Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Da jeg kobler opp modem og resetter router får jeg opp at wan ip er 10.x.x.x Jeg konfigurer da modem til briged ethernet og konfigurer router med ip dns osv. Og det funker egentlig helt greit bortsett fra når jeg skal åpne porter, fordi dette modemet har firewall. Etter jeg har konfigurert modemet til "briged ethernet" så får jeg ikke kontakt med den. Hverken gjennom webgrensesnitt eller med telnet. Og det ikke så greit i og med at jeg skal ha deaktivert den firewallen. Noen som vet hvorfor jeg mister kontakt med modemet, og hvordan jeg deaktiverer firewall? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Og det funker egentlig helt greit bortsett fra når jeg skal åpne porter, fordi dette modemet har firewall. Når du gjør dette skal modemt bli usynlig. sikker på at disse portene er sperret i modemet og ikke i routeren eller på lokale branvegger på maskinene? Lenke til kommentar
salif Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Jeg fikk deaktivert det. Telnettet modemt før jeg konfigurerte det slik som det skal være. Så nå funker det som det skal Uansett. takk agvg for et raskt svar med forslag Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Åssen kommer man seg inn på web admin greiene på rutern? Lenke til kommentar
iSamurai Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hva gjør man for å deaktivere firewallen da? har et speedtouch 510i modem fra telenor. Får tilgang til web config.. noen? Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Denne linken burde virke dersom du ikke har noen firewall mellom deg og modemet. Endret 17. august 2004 av Solidox_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå