Gå til innhold

Serial ATA-IDE omformer!?


Hjelmn

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301393&cks=PRL

 

Men jeg har et problem fordi det ikke er noen IDE diskkontroller på HK'et. Så det jeg lurer på er om det fins noen omformer å få kjøpt på nettet? eller går det an å bruke det uansett om jeg ikke har SATA harddisk, jeg har bare en IDE harddisk!

 

Finnes det noen omformer som gjør IDE om til SATA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen garanti om at den omformeren vil virke på et Asus HK. Det er jo Abit som lager de, og jeg mener å ha lest på pakken at de bare virker på Abit. kanskje det er et salgstriks? kom med tilbakemelding om det virket da.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Se her: (Specs fra Komplett)

Generelt

Enhetstype Diskkontroller - IDE

Grensesnittype Serial ATA

Bredde 3.4 cm

Høyde 2 cm

Kompatibilitet PC

Diskkontroller

Kontroller grensesnittype DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives

Dataoverføringshastighet 133 MBps

Støttede enheter Harddisk, CD-stasjon, DVD-stasjon

Ekspansjon / Tilkoplinger

Leverte grensesnitt 1 x Lagring - DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives

Koblinger 1 x Lagring - Serial ATA-150

 

Den uniten inneholder med andre ord alt du trenger for å bruke en vanlig IDE-disk på en S-ATA port. ;)

Lenke til kommentar
Det er ingen garanti om at den omformeren vil virke på et Asus HK. Det er jo Abit som lager de, og jeg mener å ha lest på pakken at de bare virker på Abit. kanskje det er et salgstriks? kom med tilbakemelding om det virket da.

Feil,jeg har to slike liggende i skuffen og har prøvd begge på både asus og gigabyte kort uten problem . :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er ingen garanti om at den omformeren vil virke på et Asus HK. Det er jo Abit som lager de, og jeg mener å ha lest på pakken at de bare virker på Abit. kanskje det er et salgstriks? kom med tilbakemelding om det virket da.

Feil,jeg har to slike liggende i skuffen og har prøvd begge på både asus og gigabyte kort uten problem . :thumbup:

Jeg har testet på DFI og et Adaptec-kort uten problemer. Tror nok den fungerer på de fleste S-ATA kontrollere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...