Gå til innhold

Gigabyte K8NS og GeiL

Anbefalte innlegg

Hei, skal nå til og bestille et Gigabyte K8NS nForce3 250 og en 3400+ AMD 64. Men lurer da på minnekompabilitet sammens med GeiL. 250 chipsettet skal vel ikke ha noe minne "issues" her? Har GeiL Golden Dragon PC3500. Hvis noen kunne verifisere at GeiL og Gigabyte kortet ikke skal ha problemer så sier jeg tusen takk. :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde også helt frem til i dag at nforce 250 ikke hadde noen problemer med minne. Men Gigabyte hart faktisk det. Hvis du har 2 eller fler minnebrikker så vil ikke disse kunne kjøre på ddr400 men ddr333(Dette er ikke et problem med single sidet RAM)

Lenke til kommentar
Jeg trodde også helt frem til i dag at nforce 250 ikke hadde noen problemer med minne. Men Gigabyte hart faktisk det. Hvis du har 2 eller fler minnebrikker så vil ikke disse kunne kjøre på ddr400 men ddr333(Dette er ikke et problem med single sidet RAM)

Trodde jeg helt frem til for 32 sekunder siden da jeg fant ut at dette bare er tilfelle hvis du har en AMD 64 prosessor med 1024 mb cache og ikke 512.

Så kjøp en prosessor med 512 mb cache så vil alt funke bra. (Alle de nye AMD 64 prosessorene har 512mb cache)

Endret av Same-
Lenke til kommentar
Skal ha meg et Athlon 64 hk snart sjøl nærmeste dagene.

Kanskje "safe" med et Msi K8N Neo platinum...

Tror det er lurt å tråkle seg gjennom nettet ja.

Tror faktisk det gjelder alle nforce 250 hovedkort.

Jeg hadde tenkt til og kjøpe det hovedkortet men nå ble jeg usikker. Hvor mye har det å si at RAM'en kjører på 333 og ikke 400?

Det gjelder offisiellt alle hovedkort, ikke bare dette.

Endret av Same-
Lenke til kommentar

The MSI K8N Neo was completely stable with 2 DIMMs at the most aggressive settings of 2-2-2-5 at default speed. Higher overclocks could be achieved with 1 DIMM compared to 2 DIMMs, but at default speed, 1 or 2 DIMMs were reliable at the same aggressive 2-2-2-5 timings.

Filling all three available memory slots is more strenuous on the memory subsystem than testing 2 DIMMs on a motherboard. We were very pleased to find that 3 DS DIMMs (1.5GB) of memory worked fine at timings almost the same as the aggressive timings we used for 2 DIMMs. This is the first Athlon 64 board we have tested that was completely stable with 3 DIMMs at DDR400.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2036&p=6

K8N Neo Platinum S754

Tror noen tar litt feil vedrørende dette "333mhz problemet" ....

Det kan være en mulighet at noen av de ikke liker cas 2.5

Lenke til kommentar

Har du noe greie på hvorfor det oppstår og eventuelle kombinasjoner kort/chipsett/minne da snekkern .

Edit : Sjekket den andre tråden .

Da er det kun temp problemet med Msi k8n Neo platinum med "newcastle" igjen

og det kan jeg leve med til ny offisiell bios er klar.

Lite sugen på å kjøpe meg problemer .

Anandtechs test var av Msi k8n neo platinum NF3 GB socket 754 datert

26April , ikke noe problem med 2x512MB der iallefall.

Var vel testet med 3200+ clawhammer da .

Sett flere på nettet dog som har rapportert om Gigabyte k8ns og ddr400 issues (s754). Hvor en kar fikk løst det med ny bios som sagt .

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...