LeGranDuc Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Heisann! Jeg skal snart i gang med en case-mod, hvor jeg skal lage det meste selv. Har kjøpt meg et hovedkort brett hos Microplex. Det jeg lurer på da er hvor lite jeg kan lage kabinettet hvis det skal være firkantet. Kabinettet MÅ ikke være firkantet, men tenkte å holde det "litt" enkelt. Det som skal inni er hovedkortbrettet, 1 hdd, 1 cd-rom, psu m/120mm, 9800 pro med zalman heatpipe kjøler, lydkort, floppy og 3.5" kortleser. Tenkte å maskinere en ramme i aluminium, å ha vegger i ett eller annet (karbonfiber kansje?). Vil selfølgelig ha plass til minst 2 kabinett vifter. Er ikke sikker på når jeg kommer igang, må få ferien overstått først Bilder vil komme i worklog ved en senere anledning. Har et bilde av min gamle psu, moddet til 120mm vifte. Endret 4. august 2004 av LeGranDuc Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 ikke værre enn at du kobler sammen maskina med psu cdrom hd skjermkort osv osv, for å så stabble det sånn ca du vil ha det... så tar du noen ca mål.. dette gjør du aller helst på ett antistatiskt matriale, slik at du ikke griller noen komponenter med statisk elektrisitet, det ville vært dumt det er hvertfall mitt forslag.. -mamazboy- Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Du kan få det ned i 20x20x20 cm. om du bruker Mini ITX hovedkort. Men det regner jeg med at du ikke skal. Jeg hadde planer om det, å lage en kube på 20x20x20 cm... Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Nei, jeg skal bruke standard komponenter. Noen som vet hvor man kan få kjøpt karbonfiber plater? Og til hvilken pris? Begynner å klø i fingrene nå, må bare få pakken fra microplex først. Etter det kan jeg begynne med litt mer seriøs planlegging. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Sjekk www.gundersenmotorsport.com for karbonplater. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Hmm... Karbonplater vil jo kansje bli litt dyrt. Aluminiumsplater med karbonfiber "klister" kansje... Fant ut at lego er en fin ting å teste forskjellige design med. Kube på 350mm virket litt stort. (350 pga. hovedkort brett) Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Da har jeg funnet ut størrelsen tror jeg. (håper) Lagde test i lego. Boksen bak cd-rommen skal forestille psu. Målene er nå 200mm bredt, 350mm dypt og 450mm høyt. Diskettstasjon og kortleser skal stå oppå cd-rommen, harddisken blir plassert helt nede i ett eller aent gummioppheng. Skal få in flere komponenter etter hvert. Har konstruert litt i Sketchup nå. Genialt program. Jeg skal oppdatere den etter hvert, sette inn komponenter. Endret 4. august 2004 av LeGranDuc Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Dette ser jo fint ut. De viftene du skal ha må være 120mm, da! Lønner seg. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Da har jeg funnet ut størrelsen tror jeg. (håper)Lagde test i lego. Boksen bak cd-rommen skal forestille psu. Behold lego'en! finn litt bedre klosser og forsterk det. sleng på plexiplater utenpå, så legoen vises gjennom. hadde vært stilig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå