Gå til innhold

Problemer ved overklokking av amd 2,6

Anbefalte innlegg

Heisann, i dag har jeg virkelig prøvd og klokke min amd, men med lite resultat.

Fikk inn vannkjøling i pc'en i går og var i dag klar for den store styrketesten, tempen gikk aldrig over 31grader mens jeg holdt på så det var ikke problemet.

Men jeg klarte og klokke 183*13 men noe høyere klarte jeg ikke, det utgjorde vell noe sånt som 2500mhz eller noe sånt.

Noe jeg har glemt siden jeg ikke kom lengere?

Er helt grønn på overklokking, har trålt gjennom guider men skjønner fortsatt ikke så mye.

Men det store problemet var att etter restart og jeg lykkelig skulle tester 3dmark så viste 3dmark att cpu hastigheten bare var 2200mhz hvorfor?

Klarte ikke klokke noe mere da låste bare maskinen seg.

Noen som orker og gi meg ett spark i ræ.. og fortelle meg hva jeg gjør galt?

:D

mvh ITW

Edit: glemte specs amd atholon xp2600 barton

abit an7 hk

samsung 512mb 333mhz ram

radeon 98000pro

P.s klarte bare 4400 i 3dmark 2003 trodde maskinen var god for mere...?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ettert og lest noen poster her så lurer jeg også på hva det vil si og låse fast agp/pci om det kan være det jeg glemte, også hvor høyt kan man stille volten?

Så vidt jeg har skjønt (er ikke noen mester selv) så er det å låse AGP/PCI at du setter fast hastigheten på dem til de de skal være på (66/33), istedet for at de klokkes med (noe som ikke funker i særlig grad).

Å sette opp volten vil si at du tilfører prosessoren mer spenning, altså mer strøm, så den blir villig til å yte mer. Dette fører til at den utvikler mer varme, og er grunnen til at man trenger god kjøling for å overklokke (i hovedsak).

Hvor høyt du kan stille volten avhenger av HK/BIOS, men (mulig jeg er helt på jordet nå), jeg tror det er noe sånt som 1.8-2.3 som er maks rundt omkring...

Håper det var oppklarende... :)

Lenke til kommentar

er 99.9 % sikker på at agp/pci låsen alltid er på hos nforce2 baserte hk så ikke bekymre deg over det. Hvis du derimot har (dårlig?) 333 MHz ram og kjører på 183*2 = 364 MHz så kan det være det som er problemet. Men mest sansynligvis er det prossesoren som ikke klarer mer med den prosessorspenningen du kjører på nå. Du kan m.a.o øke den for å komme lenger. Her kan du lese mer om hvordan du bør gå fram ved overklokking.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...nd,overklokking

Endret av kavorka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...