Puuma Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg skal innstallere trådløst nettverk i min leilighet. Jeg skal da ha en stasjonær pc like ved antenneinntaket(jeg har upc, får da et kabelmodem). Det jeg lurer på er om jeg trenger Aksesspunkt/basestasjon (hva er egentlig forskjellen på disse to?). Kan jeg ikke bare koble kabelmodemet til nettverkskortet i pcen, for så å innstallere et trådløst nettverkskort som kan sende videre til tre andre pcer i leiligheten? Kan jeg ved å ha den stasjonære pcen i nærheten av inntaket, slippe basestasjon/aksesspunkt? Takk for svar! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Man kan koble sammen PC'er via trådløse nettverkskort ved å kjøre de i Ad Hoc-modus. Du må da kjøre Internet Connection Sharing på den nevnte stasjonære, for at de andre skal kunne komme på Internet. Men du vil da være avhengig av at den nevnte stasjonære står påslått for at andre skal ha tilgang til nettet. ICS er litt upraktisk å håndtere/administrere, så jeg vil anbefale at du kjøper en router. En rimlig router, som f.eks. denne. Hvis du ser på prisforskjellen mellom denne og et nettverkskort, så er det ikke så veldig mye å spare. Det finnes også kit, f.eks. dette, med routeren og nettverkskort som er svært gunstig priset i forhold til å kjøpe begge delene hver for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå