Gå til innhold

P4 1,7ghz


DarkKing

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel AMD k6, og skal kjøpe meg en ny prossesor og da valgte jeg Pentium 4 framfor AMD.

 

Det jeg lurer på er hvilket hovedkort bør jeg kjøpe?

 

Den må helst kunne ha 2x SD Ram.

Jeg har 3dfx Voodoo 3, så det må passe

IDE må den ha

 

 

Det kan koste opp til 2000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av p4 brikkesettene fra intel støtter voodoo 3 kort. Dette er pga at det er agp2X på skjermkortet ditt, og bruker 3v istedet for 1,5. Du kan svi mange ting i maskinen hvis du prøver å putte inn voodoo 3 kortet der.

 

Jeg er ikke sikker på om sis sine brikkesett støtter 3v agp kort. Men de støtter da igjen ikke sd ram.

Lenke til kommentar

det står nå ganske klart og tydelig med store bokstaver at hvis jeg putter et 3v skjermkort i mitt abit TH7-2 hk, så tar ikke abit noe ansvar for hva som skjer.. jeg har ikke testet, men jeg "safer" med et 1,5v skjermkort..

 

pass på at cpu er northwood. da kan du ikke kjøpe 1.7 for northwood lages ikke med oddetall..

Lenke til kommentar

På toppen av dette, så støtter faktisk SIS645 skjemkortet ditt. Det gjør ikke hovedkort basert på i845 brikkesettet, du trenger ikke prøve en gang, kortet passer ikke.

 

Uansett, Pentium4 i kombinasjon med SDram yter fryktelig dårlig. Du må velge en løsning basert på DDR eller RDram skal disse prosessorene være noe tess.

 

Jeg vil derfor anbefale deg en løsning basert på SIS-brikkesett og DDRram. Jeg har nettopp testet ASUS P4S533 hovedkortet og kan absolutt anbefale de dette. Du kan se testen på min side (se signatur).

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt på P4 og SDRAM før i845 kom med DDR støtte og der var ikke noen "diger" forskjell i 3Dmark på de to platformene, klart 20% men til å spille litt, surfe og legge kabal er SDRAM mer enn nok hvis du samtidig har vil budsjett i bakhodet.

 

Skjermkort - Bygger'n har helt rett. Uansett - du har mer igjen for å bytte skjermkort enn å invistere i DDR minne.

 

Voodoo3 er en flaskehals i kombinasjon Pentium 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...