Gå til innhold

Hviket skjermkort klarer 1920x1200?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle dagens skjermkort takler 1920x1200 i 2D. (Mitt første skjermkort som støttet den oppløsningen var urgamle Geforce 2 MX)

Men i 3D er jeg ikke sikker på hva som er max nå til dags. Uansett skjermkort så vil det gå ganske sirup med de aller nyeste og mest krevende spillene. Den høye oppløsningen vil gå ut over ytelsen slik at spilleopplevelsen blir dårlig. I tillegg så har så store skjermer alltid ganske dårlig responstid. På tross av høy oppløsning sitter du altså igjen med dårlig spilleopplevelse.

Hvis du kjøper skjermen fordi du har andre behov for stor skjerm (til film og annen 2D-bruk) så anbefaler jeg deg å redusere oppløsninga for å bedre spilleopplevelsen. Den blir nok uansett ikke helt topp pga responstiden men noen kompromisser må du inngå når du vil ha en så stor skjerm.

Hvis du vil ha skjermen UTEN at du har andre behov for så stor skjerm så vil jeg be deg revurdere hele kjøpet. 23" LCD'er egner seg rett og slett ikke like bra til spilling som mindre skjermer. Sats på en betydelig mindre. Helst 17-19" men 20" går også om du firer litt på kravene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...