Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger hjelp med ppoe instllinger til router

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt ny SMC Barricade Wireless G 54 Mbps 802.11g router og planen min var å kutte ut den ngt routeren for den tror jeg det er no skikkelig gale med.

så det jeg lurer på er for å kun bruke smc routeren trenger jeg noen ppoe instillinger er, er det noen som vet hva disse er eller hvor det er mulig å finne de.

jeg har selvsagt ringt ngt kundeservice men dette kunne de ikke hjelpe meg med sa de siden de ikke gir kunde service på fremmede routere, men det er jo ikke routereb jeg trenger hjelp med sa jeg det er de instillingene.

det er jo så enklet som å bare få brukernavn, passord og servicenavn. jeg vet det er mange som har greid dette så hvis noen vet er jeg veldig taknemlig for all hjelp.

og helt til slutt hvis dere kan anbefale meg isp tilbydere som ikke har behov ppoe innstillinger så er det også fint

jaja da takker jeg for all hjelpen jeg kommer til å få hehe :thumbup:

håper noen her vet det da :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv 192.168.2.1 i en webside, så passordet til routeren er smcadmin !

Så bare tar du setup wizard---> next---> PPPoE x DSL så skriver du username og passord der det skal stå! så er du ferdig, vanskeligere var det ikke ;)

sorry så ikke at det ikke var dette du hadde problemer med ! det er vel bare å spørre om passordet å brukernavnet, du skulle vel ha fått det før ?

Endret av hauer
Lenke til kommentar
Skriv 192.168.2.1 i en webside, så passordet til routeren er smcadmin !

Så bare tar du setup wizard---> next---> PPPoE x DSL så skriver du username og passord der det skal stå! så er du ferdig, vanskeligere var det ikke ;)

sorry så ikke at det ikke var dette du hadde problemer med ! det er vel bare å spørre om passordet å brukernavnet, du skulle vel ha fått det før ?

ja jeg har prøvd det der uten hell, men det passordet jeg fikk fra ngt var jo bare for å logge meg inn på netopia routeren var det ikke

Lenke til kommentar

ja er klar over det men enten så klarer jeg dette eller så sier jeg opp abbonementet å får et nytt ett annet sted.

men seriøt jeg vet at det går å bruke andre routere da men vet bare ikke hvordan

takker for hjelp så langt hvertfall :thumbup:

og til agvg jeg ringte ngt kunde srvice i sted å de sa de brukte ppoe

Lenke til kommentar
og til agvg jeg ringte ngt kunde srvice i sted å de sa de brukte ppoe

De har brukt PPPoA og dette bruker de fortsatt, mulig de har begynnt og gå over til noe annet på nye sentraler men det har jeg ikke hørt om så jeg vil tro det du fikk av svar var feil i og med support ikke driver med denne typen av oppsett.

A. Har routeren inebyggd modem?

B. Har du verdiene for DSLAM-en som NGT bruker i din sentral?

Lenke til kommentar
Denne routeren er det http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123444&cks=PRL

men nå har jeg greid å ta feil firmware update da dessverre så nå kommer det nok til å drøye litt da

Denne routeren har ingen mulighet til og erstatte noen NGT-router i og med den ikke har noen form for xDSL-modem innebyggd, så det er et fåfengt prosjekt du driver med.

Du må hvertfall skaffe utstyr som har det du trenger, hvorfor ber du ikke NGT sende et nytt modem til deg hvis det gamle er dårlig?

Lenke til kommentar

ok da er proskjetet skrinlagt for min del, en grunnene til at jeg vil bli kvitt den ngt routeren er jo for at jeg vil ha bedre innstillings muligheter og ser ikke vitsen med å ha to routere ting gikk litt treigere da synes jeg.

enten er det routeren som er problemet eller så er det rett å selett bare linjen som er crap blir jo brutt satadig vekk her og det irriterer grenseløst.

jeg ville egentlig bare prøve å se om det ble bedre med denne routeren.

men ok hvilken isp har ppoe innstillinger da så jeg kan bruke kun denne routeren

Takker for hjelpen folkens :thumbup:

Lenke til kommentar
men ok hvilken isp har ppoe innstillinger da så jeg kan bruke kun denne routeren

PPPoE er det bare Online som bruker men routeren støtter andre løsninger så som tildeling av adresse via DHCP som f.eks Bluecom bruker.

Er du tilknyttet en sentral som de selv har bygget ut så får du greie priser og hastigheter.

Er det en NGT Cisco-router?

Her har du en router som antagelig vil fungere greit:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300716&cks=PRL

Lenke til kommentar

jag har netopia 3351 router jeg

da takker jeg for hjelpen jag agvg men den routeren du anbefaler finnes den med printserver eller det er ikke det viktigste men hadde hvert greit å ha.

skal høre med bluecom også jeg å se om det blir noe årnings på det her hehe,

takker all for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...