Gå til innhold

DVD-brenner.....

Anbefalte innlegg

Står veldig lite om dvd-brennere her i forumet, og siden jeg hadde tenkt å kjøpe meg en, så tenkte jeg skulle lufte om det var noen som hadde noen erfaringer om

-hvilke spillere som er bra/dårlig

-hvilke progs som duger

-hvor vass maskin en bør ha

-osv

skulle jo tru det var noen her på forumet som som er tidlig ute og hadde fått seg det nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du egentlig bruke den til...? greit med stor lagringskapasitet, men er det verdt prisen? Og brenne Dvd filmer er jo greit men da får man ikke sorround.. så da forsvinner litt av vitsen der også.. venter du ett halvt år er sikkert prisen halvert!

Lenke til kommentar

Siklet litt på den der stasjonære Pioneer DVD-spiller Standalone DVR-7000, brenner å alt :smile: ...men, 14000,- er litt for drøyt for pengboken nu...

Du kan jo prøve å søke i en søkemotor etter DVD-brenner tester.

Lenke til kommentar

Pioneer DVR-04 er best akkurat nå. DVD-R er billigst og er kompatibelt med de fleste DVD spillerne.

DVD brenner må jo være drømmen for alle (digitale) hjemmevideofans, jeg skjønner godt at du har lyst på...

Men, selvsagt vil prisene falle mye og dagens dvd-brennere vil antagelig være dinosaurer om et års tid.

Lenke til kommentar

Det ser heller ut som det er DVD+RW som vinner fram -- ytelsen på brenning er også bedre enn for Pioneers DVD-RW-brennere (2x DVD-R, 1x DVD-RW, 8x CD -- mens DVD+RW klarer 2,4x på DVD-brenning, og 12x på CD-R).

Med at DVD+RW vinner fram mener jeg at aktører som Philips, Sony, HP, Acer/AOpen og mange mange flere støtter dette formatet -- er vel i basis kun Pioneer som har satset på DVD-RW.

Viktig med DVD+RW er imidlertid at man kjøper en 2. generasjons DVD+RW-brenner for å ha støtte for DVD+R. Her tror jeg også prisene vil falle etter hvert som markedet tar seg opp.

Alle førstegenerasjons DVD+RW-brennere var imidlertid også egentlig samme brenneren: en modell fra Ricoh som flere selskaper sammen var med på å utvikle.

Lenke til kommentar

Det gjenstår ennå å se hvilket av disse formatene som vil vinne. DVD-R har støtte av dvd-Forum. Ellers har jo Apple støttet det ganske sterkt.

Selv om dvd+rw lover "maksimum compatibility" viser vel de testene jeg har sett at dvd-r er mye mer kompatibelt enn dvd+rw. Dette er etter min mening mye viktigere enn at dvd+rw ligger marginalt foran på skrivehastighet. Hvor kompatibelt dvd+r er gjenstår å se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...