Federisco Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Det har gått over 1 år siden sist, så jeg tenkte det var på tide jeg formaterte.. Og som vanlig ble det en del trøbbel. Dette her var oppsettet jeg hadde: C: (windows2000, bruker ikke lenger) X: (windowsXP) D: (filer) Jeg vil slette Windows2000, slette windowsXP, slette alt bortsett fra det jeg vil beholde på D:, og så installere XP på C:. Kanskje lage en egen partisjon for MP3er og en for filmer til slutt.. Med PartitionMagic 8 slettet jeg C:, satte X: til active, lagde en ny partisjon som het Backup (en midlertidig partisjon der jeg skulle flytte filene jeg vil beholde fra X: og D:, sånn at D: kan formateres), og lot Backup (som jeg satte til C:) få all ubrukt plass fra X: og D:.. da ble det sånn her: X: (windowsXP) Extended Primary D: (filer) C: (backup) Det var der jeg rotet det til.. burde tydeligvis ha gjort det på en enklere måte. Etter at PartitionMagic hadde gjort sitt og tok omstart, stanset bootingen på: "Verifying DMI Pool Data...", og det betyr at den ikke finner boot-området siden jeg har slettet C:. PartitionMagic Recovery-diskene fant ut at X: og D: har "Error 1516: Partition improperly dismounted." Har prøvd å ta fdisk /mbr for å fikse på boot-problemet, men kommer fortsatt ikke forbi "Verifying DMI...", og 1516-feilen er der fremdeles. Prøvde å sette harddisken inn i en annen (frisk) PC som slave, men da kom den samme "Verifying..."-meldingen der. Hva gjør man da? Endret 2. august 2004 av Federisco Lenke til kommentar
Folo Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Bruker du bootdisk til PM? lag en vanlig boot disk å skriv "sys c:", trykk enter. vist ikke det hjelper prøv fdisk /mbr med en vanlig bootdisk ( dersom du ikke har gjort dette) videre: reset bios har du prøvd å slette partisjonen i fdisk og lage ny? kan hende harddisken har bad sectors og rett og slett er ødelagt. Det skal vel legges til at du må beregne å miste innholdet på harddisken. Endret 3. august 2004 av Folo Lenke til kommentar
Federisco Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Kan umulig være så dramatisk at jeg må beregne meg på å miste alt jeg hadde på harddisken.. Hva vil sys c: gjøre? skal se om jeg får resettet biosen imens. nekter å la alt jeg har forsvinne pga en så enkel partition magic-task! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå