Gå til innhold

tv kort til pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maksimalt opptak er 768*576 pixler, dette ved opptak via vanlig antennekabel. Med andre ord er det helt ok kvalitet, de fleste filmer man kan laste ned fra nettet ligger vel på rundt 600* om jeg ikke tar feil, ikke at jeg gjør dette, da det jo er ulovlig. :cool:

Det er samme kvalitet på screenshots tatt vha. tv-kortet. Jeg har selv et Leadtek Winfast TV2000 XP Expert eller noe i den dur, kjøpte det på http://www.absoluttdata.no - absolutt verdt prisen etter min mening :)

Lenke til kommentar

POV nVTV er jo et knall kort, koster rundt 1100kr

HW har testet det, og de konkluderte med at det var et knall kort.

(er en stund siden jeg leste testen nå, men det var vel noe i den duren)

Edit> Forskjellen p[ POV nVTV og Leadtek kortet er at nVTV har hardware mpeg2 encoding.

Det vil si at n[r du evt. tar opp s[ vil kortet's "cpu" ta seg av encodingen, og da vil ikke prosessoren bruke resurser p[ [ encode filmen.

(j'vla engelske tastaturoppsett! :wallbash: )

Edit2:

hmm, vil ha et som er forholdsvis billig da
1100kr er jo billig!

En TV vil jo normalt koste over 2000. Så du sparer i "praksis" 1000kr :)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Om du ønsker det enda billigere, og gjerne med mulighet for radio også kan du kjøpe et Cinergy. Det er det jeg har. Der får du med programvare som gjør at ud kan velge hva slags format du vil ta opp i. Dette (eller snarere lillebroren til dette) ble testet av dinside.no for litt siden. Cinergy 200 USb, den fikk ikke så god omtale, men

Her er en test av det kortet jeg har, Cinergy 600.

Lenke til kommentar

dama mi har cinergy 400, veldig billig billig kort.. hadde utrolig mye trøbbel med det i begynnelsen, men det meste kom seg etterhvert med driver og software oppdateringer.

kvaliteten er ok, positivt overraska egentlig ettersom alle fraråda kort i fra terratec. men ville nok invistert et par hundre lapper ekstra på et bedre kort hadde det vært opptil meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...