aurstad Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Her igår var jeg på fest med påfølgende nachspiel..jeg og en god kamerat av meg begynte og diskutere Starwars av alle ting.. Jeg har fått for meg noe som kanskje er feil, men det er derfor jeg "lufter" det her for å sjekke hva dere andre mener.. Kompisen min sier at George Lucas skrev manuscriptene til filmene på 70 tallet.. noe jeg er enig i.. men jeg lurte på om at de ikke ble skrevet som bok først og så laget Lucas film om dette etterpå? Var det Lucas som da skrev disse bøkene eller kjøpte han rettighetene til de for så å lage et film-manus ut av de? Jeg mente også at disse omtalte bøkene (eller manuskriptene) er offentligjort? At hvemsomhelst kan nærmest låne de på bibloteket for så å se hva som skjer i "Starwars: War of the Clones"? Er det noe som vet dette helt sikkert? Ikke skyt meg hvis jeg er helt på jordet med disse "påstandene" -jeg er bare ute etter å finne ut hvordan dette egentlig henger sammen å hvis du kan hjelpe meg er jeg takknemlig :wink: [ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-04-27 17:21 ] Lenke til kommentar
sukk Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Han skrev opprinnelig hele kolossen (dvs det vi vil kalle Ep 1 -IX) samtidig. Han skrev de ment for å lage film av. Han innså så at det var alt for meget til å presse inn i en film. Det som i dag er Ep IV var enklest å lage film av den gang. Han skrev hovedtrekkene av sagaen for på 70 tallet, men "selve" plottet for hver enkelt film har han skrevet i forkant av hver produksjon ( i hverfall Ep I og II, tror han også gjorde det slik på de gamle). Man kan IKKE bare gå på biblioteket å hente hele sagaen i bokform, men det finnes masse bøker og tegneserier basert på spekulasjoner og små utsagn fra Lucas. Jeg tror aldri han har offfentliggjort noe offisielt manus. Det er særlig forsettelsen fra EP VI det er blitt spekulert på, har sett veldig lite om prequelsene. (Og, det heter ATTACK of the Clones) Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 jau :smile: vil foresten annbefale disse etterhistoriene i tegneserieform (engelsk) fra http://www.avalon.no -særlig klassikere som Thrawn-trilogien, Dark Empire trilogien og Shadows of the Empire samt de som omhandler Mara Jade Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 har slengt ut de fleste manuskriptene til star wars-filmene på hjemmesiden min. du kan enten lese dem online eller laste dem ned. addyen er her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå