Gå til innhold

Doom3 går smooth med r9800pro asa


evgeny

Anbefalte innlegg

Folk her sier at spillet går smooth på deres 9800 Pro kort, men andre kilder (fra andre DOOM III-forum) sier at 9800 Pro sliter med artifacts og trenger å underklokkes for å spille DOOM. Er dette bare tøv, eller er det fakta? :ermm:

Har du link til disse Forumene? Har hørt av andre også om dette, men har ikke funnet noe selv. Hadde vært morro med en link til eventuelle forum de snakker om dette på. Kanskje de også poster en fix. Er hvis noen her på forumet også som har artifact problemer med orginale kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk her sier at spillet går smooth på deres 9800 Pro kort, men andre kilder (fra andre DOOM III-forum) sier at 9800 Pro sliter med artifacts og trenger å underklokkes for å spille DOOM. Er dette bare tøv, eller er det fakta? :ermm:

Jeg hadde lignende problemer til jeg oppgraderte til catalyst 4.8 BETA. Da fikk jeg klokka som faen

Lenke til kommentar
Folk her sier at spillet går smooth på deres 9800 Pro kort, men andre kilder (fra andre DOOM III-forum) sier at 9800 Pro sliter med artifacts og trenger å underklokkes for å spille DOOM. Er dette bare tøv, eller er det fakta?  :ermm:

Har du link til disse Forumene? Har hørt av andre også om dette, men har ikke funnet noe selv. Hadde vært morro med en link til eventuelle forum de snakker om dette på. Kanskje de også poster en fix. Er hvis noen her på forumet også som har artifact problemer med orginale kort.

Nope, ingen linker, men folk snakker om det HER også...

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Dette er requirementsene når man starter spillet:

 

Minimum System Requirements:

 

· English version of Microsoft® Windows® 2000/XP

· Pentium® 4 1.5 GHz or Athlon XP 1500+ processor

· 384MB RAM

· 8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

· 2.2GB of uncompressed free hard disk space (plus 400MB for Windows® swap file)

· 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

· 100% Windows® 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

· DirectX® 9.0b (included)

· 3D hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers.

o ATI® Radeon 8500

o ATI® Radeon 9000

o ATI® Radeon 9200

o ATI® Radeon 9500

o ATI® Radeon 9600

o ATI® Radeon 9700

o ATI® Radeon 9800

o All Nvidia® GeForce 3/Ti series

o All Nvidia® GeForce 4MX series

o All Nvidia® GeForce 4/Ti series

o All Nvidia® GeForce FX series

o Nvidia® GeForce 6800 series

 

Multiplayer Requirements:

 

· Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported

· Internet play requires broadband connection and latest drivers

· LAN play requires network interface card and latest drivers

Lenke til kommentar

For alle som har fått seg doom 3 og er snille gutter ikke se her :p

 

Cheats og kommandoer:

Bring the console up with [~] and type the following codes in to blow

the monsters back to hell:)

 

aviDemo = Saves a demo of your playing to an AVI movie file

benchmark = Game Benchmark

doomhell = Skip all levels to last

freeze = Freeze all on screen

gfxinfo = Graphicscard infomation

god = God mode

noclip = No Clip

notarget = Invisibility to most enemies

com_drawfps 1 = Show FPS

give all = Full load of weapons and ammo

give doom95 = Load the '95 version of Doom

give keys = Acquire all the keys you'll ever need

give weapon_machinegun = Machinegun

give weapon_shotgun = Shotgun

give weapon_plasmagun = Plasmagun

give weapon_bfg = BFG

give weapon_chainsaw = Chainsaw

give weapon_rocketlauncher = Rocket Launcher

status = Your game status

quit = Quid aka Exit

 

Below is the rest of the codes. At the moment we don't have time to find

out what they're all good for. Play around with them yourselves!!

 

_use

_moveRight

_moveLeft

_moveDown

_forward

_back

_right

_left

_lookDown

_lookUp

_attack

_moveUp

_speed

_strafe

_button7

_button6

_button5

_button4

_button3

_button2

_button1

_button0

aasStats

addarrow

addline

blinkline

bindlist

bind

centerview

compressDemo

connect

clearlights

conDump

clear

cvar_restart

cvarlist

combineCubeImages

crash

collisionModelInfo

dirtyfeet

dir

demoShot

disconnect

dmap

echo

envshot

exec

exportmodels

editSounds

editLight

editor

error

fillrate

flashlight

focusSoundsEditor

give

game_memory

in_restart

kill

killRagdolls

killMoveables

killMonsters

keepTestModel

listModels

listSkins

listMaterials

listImages

listModes

listLightDefs

listEntityDefs

listMonsters

listEntities

listThreads

listSounds

listAnims

listCollisionModels

listlines

listVertexCache

map

modulateLights

noclip

notarget

nextanim

overlayGUI

path

poplight

parsewait

printShader

printMode

playDemo

playCmdDemo

playerModel

prevanim

reload

reloadSounds

reloadSoundShaders

reloadFx

reloadanims

reexportmodels

removeline

runReach

runAAS

recordCmdDemo

recordDemo

recordCmdDemo

recordDemo

renderbumpFlat

renderbump

roq

reloadGuis

reset

regenerateWorld

reloadImages

reloadShaders

reloadModels

script

reloadEntityDefs

s_musictrack

s_cacheInvalidate

s_cacheInfo

s_restart

seta

set

spawn

setviewpos

setStepGamma

setu

sets

sizeDown

sizeUp

screenshot

spawnServer

stopRecording

say

testTrace

testImage

testShader

testBump

testLight

touchFx

touchGui

touchFile

toggle

testSIMD

touchMaterial

testFx

touchSound

listSoundShaders

touchParticle

testDamage

testblend

testanim

testParticle

testModel

testWipe

testGUI

timeDemo

testmap

touchSkin

touchModel

unbind

unbindall

vid_restart

vstr

writeConfig

writePrecache

weapon

weapnext

where

weapprev

weaponSplat

 

Hmm, sorry ble lang post ja..

Lenke til kommentar
hmm bare 2 av linkene funka hos meg

Samme her...

 

Nå skal det legges til at dette ble sagt:

By looking at the rage 3d forums it appears most having this problem have a pirated version which has a bad config file. Thats great if you ask me.

Kanskje det er sant, kanskje ikke. Linky.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Folk her sier at spillet går smooth på deres 9800 Pro kort, men andre kilder (fra andre DOOM III-forum) sier at 9800 Pro sliter med artifacts og trenger å underklokkes for å spille DOOM. Er dette bare tøv, eller er det fakta?  :ermm:

Jeg hadde lignende problemer til jeg oppgraderte til catalyst 4.8 BETA. Da fikk jeg klokka som faen

Overklokker du bedre med catalyst 4.8 beta?

Lenke til kommentar

Overklokker du bedre med catalyst 4.8 beta?

Nei jeg klokker like langt som alltid men det som er at når jeg kjørte catalyst 3.9 med doom3 så måtte jeg klokke helt ned til 395 på core for å unngå vite prikker over hele skjermen. Med catalyst 4.8 beta klokker jeg til 425 som er min vanlige oc :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt om hva Dave Baumann har å si om når vi kan forvente en ytelses forbedring fra Ati. Det gjelder Cat 4.9 som ikke kommer før i Sept.

 

 

AFAIK these are the same drivers that Kyle has already used, which mean the driver you have will probably give even suckier performance.

 

I've just sent an e-mail to various bods at ATI suggesting that releasing a driver in September is pretty shoddy support for current users, as for many it will be far too late. Stopped short of sending it to Dave Orton though!

 

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=14650

Lenke til kommentar

Jeg har også testet det i dag, først og fremst for å sjekke om maskinen min gikk rundt og om jeg fikk en grei opplevelse. Jeg syns forsåvidt det gikk noenlunde på medium i 1024x768 med min maskin. Jeg har jo bare 9600XT og ville rett og slett vite om en oppgradering var nødvendig. Nå har jeg muligheten til å ha nytt skjermkort i maskinen på forhånd før jeg løper på elkjøp og kjøper det den 13.

 

Så kan dere si hva dere vil. Jeg har dessverre ikke dårlig samvittighet for at jeg "kjøpte" det før det kom til Norge, så lenge jeg løper og kjøper den norske versjonen med en gang jeg har muligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

til de som opplever hvite prikker (artifacts) i doom3:

 

selv har jeg 9800pro som jeg inntil i går kjørte flashet til 9800XT. fungerte perfekt i alle spill, unntatt doom3. det viste seg at på 9800xt hastighet dukket det opp hvite prikker på hele skjermen med én gang spillet startet. måtte flashe ned til 9800pro igjen for å få normal grafikk... har hørt at doom3 utnytter skjermkortet på en slik måte at man ikke kan nå samme frekvenser som i andre spill (tenker da på overklokking).

Lenke til kommentar

5900U/Intel 3.0/1gig...................1024x768 HQ..................22............60...........47.5

 

9800Pro/Intel 3.0/1gig................1024x768 MQ..................22............60...........50.4

 

 

Ser ut til at FX5900 er en smule bedre der... sorry så at du skrev 5900XT, ja ja det kan vel klokkes opp til U-nivå. ;)

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
5900U/Intel 3.0/1gig...................1024x768 HQ..................22............60...........47.5

 

9800Pro/Intel 3.0/1gig................1024x768 MQ..................22............60...........50.4

 

 

Ser ut til at FX5900 er en smule bedre der... sorry så at du skrev 5900XT, ja ja det kan vel klokkes opp til U-nivå. ;)

Det så spillbart ut ja :) Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...