Gå til innhold

Er Nokia 6230 verdt å satse på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært en del firmwaretrøbbel med den, for å si det mildt. La meg få skyte inn at konkurrenter som Siemens CX65/M65 og Sonyericsson K700i også har sine feil. På Siemens S65 gjenstår det å se når den kommer i handelen. Men 6230 er jo en telefon som har det aller, aller meste. At den kan ta minnekort, er jo et stort pluss, og den kan også spille mp3.

Displayet er ikke større enn det må være, men det går. Selvsagt har Nokia også denne gang utelatt mulighetene for å innstille vekkerfunksjonen til å gjelde utvalgte dager. Dette har de fleste andre merkene hatt en stund, samt et par billige Nokia'er. Dog kan man bruke kalenderoppføringer med gjentakelse, men det burde jo være unødvendig.

Når man jobber i menyene, vil man til stadighet sende varme tanker til Nokia når bakgrunnsbelysningen forsvinner etter 15 sekunder. Dette er konstant, og kan ikke endres. Spesielt populært når man sitter og skriver en sms, og ikke minst når man leser wap-sider. Gevinsten er bedre batteritid, men man burde i det minste kunne velge selv. På Siemens justeres dette automatisk etter om man er i stand by eller i menyene. I menyene dimmes lyset etter et visst antall sekunder. På Samsung kan man selv velge hvor lange lyset skal så på, innenfor en viss tidsramme.

Nokia har ikke fargetema i den forstand Sonyericsson og Siemens har. Dette introduseres med 3220-modellen, men det spørs om det er noe å ta av hatten for.

Alt i alt er Nokia 6230 en super telefon, selv om den har sine feil. Det er utrolig mye telefon for pengene. Det er også utrolig lite telefon for pengene, for den er jo ikke plagsomt stor. Prisen ikke avskrekkende. "Konkurransedyktig", er det ikke det de sier?

Lenke til kommentar
Selvsagt har Nokia også denne gang utelatt mulighetene for å innstille vekkerfunksjonen til å gjelde utvalgte dager.

FEIl..

Er ingen problemer å sette alarmen til utvalgte dager

Du kan endre tone, bruke MP3, radio som vekkelyd..

Og displayet, hadde det vært større, hadde telefonen vært større, eller tastaturet uskrivelig på..

Lenke til kommentar
Selvsagt har Nokia også denne gang utelatt mulighetene for å innstille vekkerfunksjonen til å gjelde utvalgte dager. Dette har de fleste andre merkene hatt en stund, samt et par billige Nokia'er. Dog kan man bruke kalenderoppføringer med gjentakelse, men det burde jo være unødvendig.

Må rette deg der. Sjekk meny->organiser->klokkealarm->gjenta alarm->repetisjonsdager... der kan du velge hvilke dager alarmen skal aktiveres.

Edit: glemte å skyte inn at 6230 er en super telefon. Er absolutt en telefon å satse på :thumbup:

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Må rette deg der. Sjekk meny->organiser->klokkealarm->gjenta alarm->repetisjonsdager... der kan du velge hvilke dager alarmen skal aktiveres.

Se 2 innlegg opp..!!

Jepp 6230 er en super telefon.. Kommer helt ann på hva man har bruk for.

Man får den lett ned mot 1500 kr med ab.. betale 1990 for min..

Lenke til kommentar
Når man jobber i menyene, vil man til stadighet sende varme tanker til Nokia når bakgrunnsbelysningen forsvinner etter 15 sekunder. Dette er konstant, og kan ikke endres.

gjelder dette bare 6230? kan nemlig gjøre det på min nokia.

Lenke til kommentar

vel.. du kan ikke endre det sliik at lyset blit stående konstant på.. Men jeg ser ikke helt problemet, gjør du ikke noe i menyen på 15 sekunder så hva er da vitsen med å ha lys på?

Og det med wap, når du leser f.eks vg.. så blir aldri lyset å slukke siden du må bla deg nedover..

For å si det sånn.. virker som om toonarmy har prøvd telefonen 1 minutt på en butikk.. visst han har testet den i det hele tatt

Lenke til kommentar
Når man jobber i menyene, vil man til stadighet sende varme tanker til Nokia når bakgrunnsbelysningen forsvinner etter 15 sekunder. Dette er konstant, og kan ikke endres. Spesielt populært når man sitter og skriver en sms, og ikke minst når man leser wap-sider.

Som du sier selv, går ikke lyset av før etter 15 sekunder uten at du trykker på noe, så problemet er med andre ord ikke-eksisterende. Selv ikke bestemor bruker 15 sekunder for å finne ut hvor bokstaven "s" er. :roll:

Du skal også lese passelig tregt hvis du ikke klarer å lese de få linjene et display på 128x128 viser innen 15 sekunder.

Lenke til kommentar
Når man jobber i menyene, vil man til stadighet sende varme tanker til Nokia når bakgrunnsbelysningen forsvinner etter 15 sekunder. Dette er konstant, og kan ikke endres. Spesielt populært når man sitter og skriver en sms, og ikke minst når man leser wap-sider.

Som du sier selv, går ikke lyset av før etter 15 sekunder uten at du trykker på noe, så problemet er med andre ord ikke-eksisterende. Selv ikke bestemor bruker 15 sekunder for å finne ut hvor bokstaven "s" er. :roll:

Du skal også lese passelig tregt hvis du ikke klarer å lese de få linjene et display på 128x128 viser innen 15 sekunder.

Jeg sier bare hva jeg selv synes, og jeg foretrekker at lyset står på lenger når jeg er inne i menyene. Hva andre mener om det, er opp til dem.

Shadowlands: Det med repetisjon har i så fall gått meg hus forbi. Det står til og med i manualen. Så dermed trekker jeg tilbake det jeg skrev, ikkeno' problem.

Stig-Arne: Jeg har hatt telefonen. Hadde den rundt påsketider, men solgte den for å "frigjøre kapital". Ellers hadde jeg ikke solgt den.

Lenke til kommentar

Nokia 6230 er seriøst genial. (Syns jeg)

Jeg la inn to e-post adr og msn på det for litt siden.

Tror jeg har lagt inn over 40-50 spill og programmer.

Mp3 spilleren er sinnsykt deilig å bruke på stranden foreksempel.

Pluss at det er en del funksjoner som jeg ikke har nevnt

:!:

Lenke til kommentar
Pepsi: Hva er det du ønsker av en tlf. da? (Hva du trenger osv.)

Jeg stiller følgende krav til min nye telefon:

Liten og lett

God og fargesterk skjerm

Bra batteritid

Bluetooth

Mp3

VGA kamera

Raske og fine menyer

:):)

Bør ikke en 6230 tilfredstille mine krav da??

Eneste jeg er litt skeptisk til er skjermen, men noen sier den er bra andre dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...