kristwa Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Har et problem med å fikse nettverket mellom en stasjonær PC med WinXP og en bærbar PC med Win98. Det skulle nå vel ha gått noenlunde bra gjennom en router det? eller? Har forsøkt ping, og stasjonære maskinen klarer fint å koble seg opp i mot BlueCom ADSL, men den bærbare er fullstendig umulig. Den finner hverken internettet eller andre maskina. Noen forslag? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Kan 98 msakinen pinge XP? Hvilken forbindelse er det mellom XP og 98? Hub? Eller er det direkte kryssent kabel? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Man bør også passe på er å ha guest accounten aktivert på XP maskinen. Quote: du aktiverer den ved å høyreklikke på min datamaskin og velder 'manage' eller behandle (er ikke sikker på om det rette norske oversettelsen..) og deretter velger 'local users and groups' 'lokale brukere og grupper', inn på underkatalog brukere og velger egenskaper på 'guest' eller 'gjest' viss det er norsk du bruker. der er det må du fjerne haken på 'account is disabled' 'kontoen er deaktivert', lagre og så er det fritt frem for dine venner å logge seg innpå maskinen din. NB! ikke legg til passord Har du satt PC'en til å motta IP? Mer har jeg ikke å komme med.. Håper det hjelper... Dumbo aka sim Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 Det er en ruter med firewall. Men, må prøve det der med guest account. Nei, har prøvd allt med ipconfig og ping kommandoene både på 98 og XP + at jeg har satt på motta ip automatisk. Ingenting ser ut til å virke med den bærbare maskina. Det er der problemet ligger, fordi det virker som om allt er ok på XP maskina. Siden jeg har BlueCom ADSL så trenger jeg ikke det derre PPPoE systemet (husker ikke helt hva det heter). Når jeg har andre "vanlige" nettverk mellom stasjonære maskiner virker allt som det skal uten noe som helst kluss. [ Denne Melding var redigert av: Kr]st[an på 2002-04-27 22:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå