Gå til innhold

Ønsker vurderning av webside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke om jeg egentlig har lyst til å gi kritikk på et design når det ikke er mannen bak som ber om det.. Var nettopp en tråd som gikk ut på å gjøre narr av en annen med kritikken vår, så..

Nei, det har jeg full forståelse for. For meg handler det ikke om å gjøre narr av noen, men å hjelpe han med å forbedre den litt.

Vil dere ikke gi kritikk, respekterer jeg det. :)

Lenke til kommentar

Kan ikke skade å gi litt konstruktiv kritikk:

• Menyen bruker onClick!! Fullstendig unødvendig og det rett og slett MÅ vekk ASAP
  • Syns bakgrunnen i menyen var... rar.. Passet ikke inn med resten av siden
  • Føler at jeg har sagt dette litt for mye i det siste, men here goes: Koden generelt holder 1995-nivå. Masse (unødvendig) JS, tables, ingen doctype
  • Logoen var litt rar. Tonic-delen var en smule blurry, mens Entertainment-delen ikke engang hadde antialiasing. Merk også at det skrived Entertainment ikke Entertainement..

Lenke til kommentar
Kan ikke skade å gi litt konstruktiv kritikk:
  • Menyen bruker onClick!! Fullstendig unødvendig og det rett og slett MÅ vekk ASAP
  • Syns bakgrunnen i menyen var... rar.. Passet ikke inn med resten av siden
  • Føler at jeg har sagt dette litt for mye i det siste, men here goes: Koden generelt holder 1995-nivå. Masse (unødvendig) JS, tables, ingen doctype
  • Logoen var litt rar. Tonic-delen var en smule blurry, mens Entertainment-delen ikke engang hadde antialiasing. Merk også at det skrived Entertainment ikke Entertainement..

Takk skal du ha!

Du satte fingeren på masse punkter jeg i og for seg er enig i... Skal formidle det videre! Har andre flere synspunkter, mottas de med takk :D

Lenke til kommentar

jeg likte ikke fargene.

og jeg syntes han bør bytte ut flaggene med skrift.

og bytte ut times new roman fonten med en annen.

de bakgrunnsgreiene i menyen bør kansje bytttes ut med bare farge eller noe annet bakrunnsgreier?

i fotteren bør han kansje ta vekk de to <'ene og "footer.

positiv:

logoen var tøff!

menyen var fin, bortsett fra bakgrunnen i den som gikk fra "svart med ting på" til bare svart.

de stripene øverst på siden var fine.

men det er mye som må gjøres for å få en knallside.

edit: bytta om fra konstruktiv til positiv

Endret av N*
Lenke til kommentar
konstruktiv adj.. byggende, positiv

Fra Clue.. Betyr at det skal være byggende, men at det ikke MÅ være positiv! 

Er ofte de negative tingene som gjør at man forandrer noe til det bedre.. 

ok skjønner nå.. skal bare fikse litt på meldinga mi

Lenke til kommentar

Den eneste kritikken jeg og andre har bruk for, er den kritikken som påpeker hva som kunne vært bedre uten at den er usaklig. Det er det som er konstruktiv kritikk :D

Takk til dere som har svart, jeg skal bringe det hele videre!

Lenke til kommentar
Den eneste kritikken jeg og andre har bruk for, er den kritikken som påpeker hva som kunne vært bedre uten at den er usaklig. Det er det som er konstruktiv kritikk :D

Tja, du må være enig i at det er godt å få litt positiv kritikk også! :)

Lenke til kommentar
Den eneste kritikken jeg og andre har bruk for, er den kritikken som påpeker hva som kunne vært bedre uten at den er usaklig. Det er det som er konstruktiv kritikk  :D

Tja, du må være enig i at det er godt å få litt positiv kritikk også! :)

Joa, men det er jo en fordel at den er berettiget...

Lenke til kommentar

For vel legge til et par ord jeg også! Fargene på siden var veldig bra syns jeg, brunt og svart passer veldig bra sammen. Logoen var også veldig bra, men "entertainment" like under Tonic bør helst ha en annen font - helst litt mer spennende enn vanlig plain-verdana eller arial. Logoen har jo stil (utenom entertainment) så den bør fikses litt på før den evt. også havner i visittkort o.l.

Det første jeg legger merke til når jeg ser headeren er flaggene, det bør strengt tatt ikke være sånn - flaggene bør helst være noe mindre og ikke ta bort oppmerksomheten så mye fra menyen som er det jeg egentlig vil se øverst. Skal jeg være ærlig så likte jeg ikke menyen noe særlig. Den var litt for kjedelig med den standard-look'en den får med Verdana. Dessuten så hadde menyen litt for lite padding (mellomrom) så den ble litt for trang.

Noe annet som plager meg er at jeg "ser at det er noe" bak menyen men jeg klarer ikke helt å se hva det er siden menyen er for trang... Hva med å prøve med noter og instrumenter o.l. bak menyen? I vektor grafikk? Det hadde kanskje vært noe, eller? Men for all del, skal du ha noe grafikk bak menyen bør du ha litt mer luft slik at man faktisk legger merke til menyelementene. Dere kan jo prøve å sette flaggene inn i selve menyen? Delvis gjennomsiktige flagg med en hover effekt er jo bedre enn 49 x 25px store flagg i alle regnbuens farger!

Resten av siden er ikke spesielt fin å se på, jeg syns på en måte at siden og header blir separert når du har den tykke rammen rundt selve siden, hva med å kutte den "hovedtabellen" og ha meny elementene rett under logoen, så innholdet under menyen? Du kan fremdeles sentrere hele siden uten å nødvendigvis ha tykke sorte streker rundt siden.

Det bakgrunnsbildet der var ikke spesielt bra syns jeg, noen ganger er det ikke nødvendig med så mye eye-candy når man bare skal presentere et selskap. Du kan heller ha tynne streker som står i stil med header fargene for å "dele opp siden" om du trenger det ... tynne streker i sexy farger som matcher siden kan gjøre siden mer spennende enn det man tror.

Jeg anbefaler at dere endrer menyen deres slik at den blir litt mer spennende, bokser i CSS som står i stil med logoen kan jo være kult? Ellers så syns jeg at dere bør kvitte dere med det bakgrunnsbildet samt endre litt på den hovedboksen dere har der. Og prøv å ta et par bilder av noen i ledelsen, noen på kontoret eller f.eks bygget der de holder til og bruk det på websiden! Det gir en trygghetsfølelse å se _hvem_ som jobber i firmaet liksom når du treffer en hyggelig selger du kjenner fra før av.

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...