ronndi Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 fikk en mail fra Nigeria: Dear Friend, I am the first son of the late Mobutu Sese Seko, the former President of the Congo Republic. I am presently under protective custody in Nigeria as a political refugee. I got your contact during my search for a stranger that can cooperate with me in this mutual transaction. I want you to note that this business will benefit both of us. However, you must confirm your ability to handle this because it involves a large amount of money. The money (50 million US DOLLARS is my share of my father's estate. I boxed and shipped the money to a security company abroad at the peak of the war/political crisis that rocked my country few years ago. Now the crisis has ended and I need a trustworthy person like you to proceed to the place of the security company in order to clear the fund and invest on my behalf as I dont want my name to be used for now. Note that I will send to you the relevant documents that will enable you take possesion of the the fund for onward investment for our mutual benefit. All I need from you is as follows: 1. A letter of committment (duely signed) that you will keep the transaction strictly confidential. 2. Your confirmation of your ability to handle this. 3. Your IDt or driving licence number for identification to the security company. 4. Your telephone and fax numbers for communication. 5. Your full permanent address. As soon as I get the above information from you, I will disclose to you the name and the country of the security company. I will forward your name and particulars to the security company to enable them contact you accordingly. I will also send to you a LETTER OF AUTHORITY to enable you clear the fund on my behalf. Note that this is a very safe transaction as this money is my share of my father's estate. I am waiting for your response to enable us proceed. Regards, Mr. Moshood Seko Mobutu he, he, jeg kommer til å bli rik Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Fikk du også en slik mail ? Var en her på forumet som fikk en make Skal si de forbanna apekattene der nede har penger.. 50 milioner doller her og der.. LOL Virker som de vil ha et navn og adresse som de kan gå utifra, svindle og utpresse. Skulle likt hatt en slik neger banke på døren her, skulle skutt ræven til fyren sår av blyhagl Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 å ****, er det flere som gir bort 50 mill. Har allerede send bankkontonummer mitt jeg, hvor mange dager tror du det tar før jeg får pengene? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Quote: On 2002-04-27 17:11, ronndi skrev:å ****,er det flere som gir bort 50 mill.Har allerede send bankkontonummer mitt jeg,hvor mange dager tror du det tar før jeg får pengene? Lenke til kommentar
president Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Noen som vet hvordan de får til å svindle folk bare med navn, adresse, telefonnummer og underskrift? De trenger hverken fødselsdato eller kontonummer tydeligvis... Jeg hadde sendt en rimelig hatsk mail tilbake fra en eller annen emailadresse og bedt han dra inn i bushen der han hører hjemme... [ Denne Melding var redigert av: president på 2002-04-28 00:00 ] Lenke til kommentar
*T* Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hvis du sender kopi av førerkortet ditt eller bankkortet til de gutta der så kan du banne på at det ligger et par VISA/Mastercard/America Express/ kort en plass i verden å bare venter på å bli missbrukt. Samt at det er uhyre enkelt å få midertidige pass utstett på ambasader rundt om i verden med slik informasjon... Tror ikke jeg hadde holdt pusten for å få de pengene. Heller stengt en konto eller to før du sitter med -60000kr på konto (som er vanlig visa-kredit). Litt morsomt å forklare politiet; Ja, så gav jeg ham en kopi av bankkortet/førerkortet mitt da. Han sa jo at kom til å bli rik.... Du blir vel stempla utilregnelig i gjerningsøyeblikket og slipper å betale visa regninga... Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 HAHAHAHAHAHAHA ..... dagens gode latter Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Nigerianske bander er berykta for slik svindel. De har bla. prøvd seg med å sende noe liknende bøll til jobben min tidligere. Går selvfølgelig rett i makuleringsmaskinen! Kunne sikkert anmeldt det - men kommer man noen vei med det? Men ærlig talt: Hvor dust i hue må man være for å gå på slik svindel?? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 svindel? hæ? Å Neeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... *trykker "Stopp","Stopp","Stopp" på telex'en* Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Quote: On 2002-04-27 20:10, Langbein skrev:Nigerianske bander er berykta for slik svindel. De har bla. prøvd seg med å sende noe liknende bøll til jobben min tidligere. Går selvfølgelig rett i makuleringsmaskinen! Kunne sikkert anmeldt det - men kommer man noen vei med det?Men ærlig talt: Hvor dust i hue må man være for å gå på slik svindel?? Har fått noen sånne der jeg jobber også... ganske mange faktisk. Går rett i "deleted items" mappen nå. Går man på dette, så har man rett og slett ikke fulgt med i verden. Det går rett og slett ikke ann å bli rik uten litt innsats (om du ikke blir eneste vinner i Lotto en uke da, og jeg spiller ikke Lotto engang). Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-27 20:29, Afseth skrev: Quote: On 2002-04-27 20:10, Langbein skrev: Nigerianske bander er berykta for slik svindel. De har bla. prøvd seg med å sende noe liknende bøll til jobben min tidligere. Går selvfølgelig rett i makuleringsmaskinen! Kunne sikkert anmeldt det - men kommer man noen vei med det? Men ærlig talt: Hvor dust i hue må man være for å gå på slik svindel?? Har fått noen sånne der jeg jobber også... ganske mange faktisk. Går rett i "deleted items" mappen nå. Går man på dette, så har man rett og slett ikke fulgt med i verden. Det går rett og slett ikke ann å bli rik uten litt innsats (om du ikke blir eneste vinner i Lotto en uke da, og jeg spiller ikke Lotto engang). Tja.. Kongen sitter jo ganske fint i det. Kan ikke si han har gjort stort for å tjene de pengene. :smile: Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Det er vel flere som vinner lotto en konge i Norge... Mette Marit har vel slitet litt også for å bli "rik". De sender jo ut slike mailer til tusenvis av personer, og hvis bare 1% svarer, så har de fått en stor fortjeneste. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Ikke for å være den "nye" SirHartge, men hadde ikke denne posten passa bedre under søppel? _________________ Hello, I'm a signature virus. Copy me to your signature and help me spread. [ Denne Melding var redigert av: _StatuS_ på 2002-04-28 16:38 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Noen som har dagens avis1? Står flere sider om "Nigeria-svindel" der. En av journalistene ble med på bløffen en god stund før han til slutt avslørte seg som journalist. Ganske latterlig opplegg, f.eks hadde banken (med alle millionene) en telefon som var umulig å komme fram på, og bare en Hotmail-adresse :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå