Same- Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg skal kjøpe meg ny PC og lurer på om dette her vil funke bra. Skal bruke PC'en til spill for det meste. Har Hdd cd-brenner, skjerm, tastatur, høyttalere, mus osv osv fra før. AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED Chieftec Matrix serie m/dør Sølv Gigabyte K8NS nForce3 250 Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Nøyaktig 6400kr på Netshop.no Det jeg lurer mest på er RAM'en. Hvor viktig er det egentlig med raskere RAM(CL2)? Og hvor viktig er det med 1GB? Vil jeg merke stor forskjell i spill? På forhånd takk Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Ja du vil merke stor forskjell i spill... Eller, du vil ikke merke forskjell i kabal da... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 1024 er et must hvis du vil spille doom 3 og andre nye spill, med bra grafikk og god flyt. hadde jeg vært deg ville jeg heller satset på en 3000+ og 1024 ram. evt. et litt bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Hmm hvor store forskjeller er det snakk om da? I Half Life 2 f.eks. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 har du harddisk da? Hvis du gidder å lese første post så finner du det ut Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hmm hvor store forskjeller er det snakk om da? I Half Life 2 f.eks. ting vil gå mye fortere og er mulig du kan kjøre med høyere oppløsning. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hmm hvor store forskjeller er det snakk om da? I Half Life 2 f.eks. Som du sikkert skjønner er det ingen av oss som vet noe om hvordan HL2 i ferdig utgave er enda... Det er allerede i dag mange spill som bruker mer enn 512MB med RAM, og det sier seg sjøl at dette ikke en en trend som kommer til å snu. 1BG RAM synes jeg er et must om man skal sette opp en ny maskin i dag. Du kan seff kjøpe 512 nå og 512 til seinere om penger et et problem Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hmm hvor store forskjeller er det snakk om da? I Half Life 2 f.eks. Neppe. Kanskje på loading, ellers tror jeg 1024MB blir en smule overdramatisert. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Litt forskjellige meninger her ja. Jeg tror jeg tar 512mb i første omgang og kjøper 512 til etterhvert. Men jeg lurer på noe om det hovedkortet. Er det slik at hvis jeg har 2 eller fler minnebrikker så kjører de på ddr333 istede for ddr 400? Synes jeg leste det istad... EDIT: Her så jeg det Endret 2. august 2004 av Same- Lenke til kommentar
JuB Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Er det vits med A64 til spilling? Må ikke OS'et støtte 64bit før det er noe hjelp i en 64bits cpu? Har tenkt å bruke ca 8k på en ny pc, da jeg så dette oppsettet virket det veldig fristende. Trenger bare en ny harddisk og en 512 brikke til... Har vurdert en shuttle pc med 1gb ram, xp3000, ati9800pro og 160gb ram dette kommer på i underkant av 8k. Så oppsettet med A64 blir nesten billigere.. Så egentlig spørsmålet mitt er: Er det vits med A64 til spilling? Lenke til kommentar
Same- Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Er det vits med A64 til spilling? Må ikke OS'et støtte 64bit før det er noe hjelp i en 64bits cpu? Har tenkt å bruke ca 8k på en ny pc, da jeg så dette oppsettet virket det veldig fristende. Trenger bare en ny harddisk og en 512 brikke til... Har vurdert en shuttle pc med 1gb ram, xp3000, ati9800pro og 160gb ram dette kommer på i underkant av 8k. Så oppsettet med A64 blir nesten billigere.. Så egentlig spørsmålet mitt er: Er det vits med A64 til spilling? AMD 64 er det beste til spilling(AMD Fx og Intel extreme edition er bedre men koster mengder av spenn) Du trenger ikke 64 bits OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå