int20h Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Bryter 283 patenter? Open Source Risk Management påstår at Linux kan har brutt 283 forskjellige patentrettigheter. Flere av disse skal være eiet av IBM, Microsoft og Intel. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Hvordan er saken rundt påstander om brudd på software-patents i linux relatert til SCO sine beskyldninger om stjålet kildekode, slik hw.no artikkelen sier? EDIT: Leif Endret 2. august 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Kyss meg bak. ? Det må jeg si, burde sett det komme, det er alltid noen som skal komme inn som en reddende engel og så tappe ofrene for millioner og det for ingen ting omtrent. Tvier på at sco kommer noen vei. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hvordan er saken rundt påstander om brudd på software-patents i linux relatert til SCO sine beskyldninger om stjålet kildekode, slik hw.no artikkelen sier? Godt spørsmål. Andre nettsider ser tydeligvis ikke samme link som hw.no gjør. Eks: http://www.theinquirer.net/?article=17586 Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Dette er ene å alene nerden bill gates som prøver å feie unna konkurenten linux-samfunnet, på den sleipeste måte han kan finne... Go linux Min mening er at de kan bare dra seg til ******* med de kravene sine. Hvordan skulle verden vært uten linux/unix/bsd? Det er pokker meg ikke mange servere med respekt for seg selv som kjører "windows server". Linux skaper enorm utvikling i datamiljøet, og derfor burde de få så godt som frie tøyler. Kjører selv Mandrake (og windows litt på si) Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det er pokker meg ikke mange servere med respekt for seg selv som kjører "windows server". /: Printer ut diplom for "Årets mest fjollete uttalelse" :/ Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det er vel snakk om patenter som dobbeltklikk o.l. regner jeg med? Aff, at noen kan ta patenter på slikt. <sukk> Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det mest opprivende er jo at mange patenter varer så mye som 20 år. I dataverden er dette 7 evigheter og kan sidestilles med om andre industrier fikk 200 års gyldighetstid på patentene sine. Skulle tatt seg ut om det ble patentbrudd å produsere dampmaskiner, elektriske turbiner, motorer, lyspærer eller lignende. Jeg mener patenttiden i dataverden burde vart mellom 3 og 8 år avhengig av teknologi. Det er lenge nok i massevis for å utnytte ideen økonomisk uten å få hele verden til å stoppe opp i "generasjoner". Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det er pokker meg ikke mange servere med respekt for seg selv som kjører "windows server". /: Printer ut diplom for "Årets mest fjollete uttalelse" :/ Egentlig vil jeg skrive ut diplom for årets beste uttalelse. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Dette jallaselskapet kommer ingen vei, med mindre SCO skulle få medhold i rettstvisten med IBM og resten av Linux-verden. Med andre ord; de kommer neppe noen vei i det hele tatt. Endret 3. august 2004 av Svendheim Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 igjen - SCO sine anklager for stjålet kildekode og liunx' evt. brutte softwarepatenter er da to helt forskjellige saker, hvorfor har dere blandet sammen disse to, hw.no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå