strangecolorblue Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg vurderer å kjøpe et sony dscw12 digitalkamera, og skal kjøpe ekstra minnekort. Hva er forskjellen på de ulike typene(memory stick, duo, pro) og hvor mange bilder i god oppløsning får man plass til? Hvilken størrelse bør man kjøpe hvis man tar 30 bilder mellom hver tømming av kortet? Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Heisann Memorystick Pro: Anbefales hvis du vil ha brikke på mer enn 128 MB, kommer i størrelser fra 256 MB. Kun denne brikken støtter video i 30fps på W1. Pro brikken anbefales da den er betydelig kjappere enn vanlig memorystick Memorystick: Størrelser opp til 128 MB Duo = mindre.. passer ikke til W1 Et bilde fra W1 tar ca 2.2MB i topp kvalitet, regn ut selv hvor mange bilder du vil ta før du tømmer Edit: Skriveleif Endret 2. august 2004 av Jallamannen Lenke til kommentar
strangecolorblue Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Takk for godt svar Lenke til kommentar
F828 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Duo, så følger det med adapter så den PASSER... og du kan da også bruke den til andre dippedupper som trenger minne.... F828 Lenke til kommentar
geokri Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 memorystick finnes i størrelser opp til 128, + et 256 kort som egentlig er 2 - 128 kort i et kort, så switcher man mella dem med en liten bryter på kortet. Memorystick Pro finnes i størrelser fra 128mb og opp til 1gb Pro er mye kjappere enn vanlige kort. Duo er miniutgaven av kortene, men det følger med adapter så de blir like store, og prisene er ca de samme, så noen butikker vet jeg har bare pro duo kort inne. på mitt 256 kort får jeg 93 bilder i beste kvalitet med W1. En annen forskjell er at skal du ta video i beste kvalitet så må du ha pro kort Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 deja vu? trodde jeg stort sett sa det meste av dette 3 poster ovenfor .. og jeg finner INGEN 128MB memorystick Pro!! Lenke til kommentar
sness Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Dere sier Pro er kjappere enn vanlig? Hvordan er det da med Memory Stick Pro Duo, er den også kjapp da, og leverer samme spesifikasjonene som vanlig Pro, bortsett fra at den er mindre? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 En kortleser som kan lese memorystick, kan den også lese Pro selvom den ikke sier noe om det i spec'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå