Gå til innhold

Noe galt med HK eller CPU?

boyuvet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et ASUS A7V333 hovedkort, en AMD XP1800+ cpu og minne osv. Dette utstyret satte jeg sammen, men da jeg skulle skru åp pc'en så skjedde ingen ting. Det eneste som skjedde var at LED'en på hovedkortet lyste grønt da jeg skrudde på hovedstrømmen. Jeg lurer på om det er noen som kan si meg hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan tenke meg at Hovedkortet ditt berører kabinettet.

Hvis dette er tilfelle så kan du legge noen gummisaker under hovedkortet.

Hvis hovedkortet berører kabinettet kan dette føre til kortsluttning.

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

ATI Radeon 7500

2x80GB Seagate Barracuda 7200RPM

Thermaltake Silent Viking <21db

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-27 16:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 12:14, Jimmy Pop skrev:

Jeg hadde en kompis som byttet hovedkort og cpu. En AMD 1,6GHz.

Da han skrudde den på gikk alle vifter og motorer i ca. 1 sekund.

Det tok litt tid før jeg fant ut at han hadde glemt å skifte vifte. Løp og kjøpte en større vifte og alt virket som pokker.

Jeg har også kjøpt meg en ny vifte. Den skal funke bra for AMD XP1800+. Så feilen ligger nok ikke der. Elles takk for svaret:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde nylig et lignende problem da jeg byttet cpu-vifta mi. Symptomene ligner de beskrevet tidligere her. Datamaskinen slår seg på i en veldig kort periode for så å slå seg av igjen. Jeg kjøpte en Silent Viking og det viste seg at viften jeg har ikke ble registrert i bios av hovedkortet. Feilen var; jeg hadde stilt bios inn slik at den skulle slå av PC'en hvis cpu-vifta slokna. Jeg skiftet vifte igjen, gikk inn i bios, slo av alternativet og monterte den nye vifta igjen. Vips virket alt som det skulle. Har ikke funnet ut hvorfor bios ikke registrerer vifta da...

Lenke til kommentar

Eg hadde det problemet. Det var som tidlegare skreve biosen som ikkje registrerte vifta. Eg reseta biosen og vips så virka heila driten. Eg har seinare bytta plassen som vifta var kobla til på hk til den på sida då virka den funksjonen som visar speeden på cpu vifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...