Rognlin Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hei Jeg dreiv og overklokka min amd athlon 2200+ barton, helt til den ikke ville mer på 2 ghz. Jeg gjorde som vanlig og restartet biosen. Men nå kommer denne meldingen opp når jeg starter opp: "NTLDR mangler trykk en tast for å fortsette" Så: "boot from cd" Hva er d som har skjedd?? Hadde viktige filer på hardisken som ikke må bli borte Min maskinvare er: Elitegroup Photon AF1 Deluxe hovedkort AMD Athlon XP 2200+ 640kb 333FSB Sapphire Radeon 9600 pro ultimate edition Seagate 120GB S-ATA Kingston 512MB DDR 400MHz Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) tenker du får hogg for topic... Typisk tabbe når en resetter BIOS er å ikke velge hvilken device som er første BOOT device.. Foreks.. Dersom du kjører RAID system eller bruker RAID (eller annen enn IDE) chippen på en eller annen tenkelig eller utenkelig måte så må dette alternativet velges der du velger BOOT device i BIOS. Enkelte velger RAID som first BOOT Device, andre må velge SCSI som first BOOT device da. Når pc'en leter etter et system på feil plass vil du få den feilmeldingen du gir. edit: såg nå du bruker SATA... Velg deg rett First BOOT device i BIOS. tenker du ikke har rørt denne og står da til harddrive 0 som default somregel. eller.. fyste pleie somregel å være floppy da, deretter harddrive 0 eller no. Endret 2. august 2004 av Kozesmurf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå