Gå til innhold

Oppgradere skjermkort? Overkill?

prarne

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at du eller andre prøver å lede andre medlemmer til økonomisk ruin. Det jeg mente, var at alle vet at det dyreste er det beste, også når det gjelder HW. Når prarne nevner "Geforce 6800 eller Ati's x800", så er det vel fordi han tror at de vil bli anbefalt, men han er ute etter et skjermkort som innebærer at han IKKE må oppgradere maskinen, fordi han håper å kunne kjøre Battlefield med det systemet han har. GF 2 holder tydeligvis ikke mål i så måte.

Jeg forstår argumentasjonen din, og jeg er enig. En velbalansert PC er en god utnyttelse av ressurser.

-Ingen ønsker å framstå som dydige, men det blir jo galt dersom man av den grunn ikke vil være nøysom-

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker å oppgradere skjermkortet, men jeg lurer på hva jeg bør gå for - et nytt Geforce 6800 eller Ati's x800 blir vel å regne som total overkill!!  :p Hehe...

Lurer litt på et Radeon 9600 eller kanskje jeg klarer meg med et Geforce 4 ti?

Dette var selvfølgelig ironisk ment... !! I klartekst: aldri tenkt på å kjøpe 6800 eller x800 til denne maskina. Så forslaget om å oppgradere hk, cpu osv. til ca. 4000 blir litt i dyreste laget.

Grunnen til at jeg bare ønsker å oppgradere skjermkortet er at jeg tenkte kanskje jeg kunne plukke opp et brukt kort billig som ga en litt bedre ytelse enn geforce 2 gts'en. I så måte ser det ut som jeg vil doble ytelsen med et skjermkort ala R9600 eller Geforce 4 ti. I alle fall i noen spill...

Ang. prosessoren: Vet det funker med AMD XP prosessor på KT7A, men fungerer dette på KT7 (ingen A dessverre)? Noen som virkelig har dette?

Edit: Takker forresten for alle svar! HW-forumet er konge!! :w00t:

Endret av prarne
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe sikkert, men det burde fungere. KT7A er bare KT7 med noen veldig små forandriger. Hvis du går inn på Abit sine hjemmesider så stør det at versjon 1.3 av kortet fungerer med Athlon XP, men ikke versjon 1.0/1/2 fungerer, mitt kort var versjon 1.0, så om du oppgraderer til siste bios så burde det fungere, prøv å få lånt en athlon XP prosessor og sjekk om det fungerer ?

Hvilken mp x fsb kjører du den prosessoren på?

Hvilke valg får du i bios?

Jeg har 13,5*133, Jeg kan velge å stille fsb og slikt selv, og jeg kan velge Athlon XP 2200

Lenke til kommentar
SDRAM er jo den største flaskehalsen og alt vil uansett lide under det, men har man ikke råd så er vel maks 1000,- til oppgradering av skjermkortet en grei løsning inntil videre.

Enig i både det med SDRAM og skjermkort, det beste er nok å kjøpe et bilig skjermkort, gjerne brukt. -Leste visst litt fort det der med X800 :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...