srbz Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 For lenge siden hadde en kompis av meg med seg storebroren sin bærbare dell pc til en tentamen. den hadde visst kosta over 20 000 ny, og var ikke så veldig gammel, og selvfølgelig klarte jeg å søle litt battery over den. ikke mye, men nok til å sette tastaturet ut av spill. han lånte et annet tastatur og koblet til, og gjorde seg ferid, og senere sendte broren den til reparsjo/sjekk (visstnok gratis siden han hadde garanti). etter det hadde han noe problemer med enkelte knapper, men det har visstnok gitt seg... men hvis skaden er av et større omfang, kan det jo være dramatisk... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Det du sier der er slettes ikke domt, men det er store muligheter at Colaen kortsluttet litt for batteriet ble røsket ut! Men for all del prøv, ikke med vatten da... Helst sprit for det er en sikker på at vil fordampe 100 prosent etter en stund! Ja bruk isopropanol,Uten fargestoff(blank) vist du får tak i det. Funka utmerket etter at jeg sølte vann med kjøleveske(vannkjøling) på skjermkortet mitt. Spylte det med trykkflaske og venta til det var fordampet(ca 5 min) så var det ok igjen. Brukte 3-4 dl på jobben.. Men ikke spyl inni HDen(luftehullet) TaZ Endret 2. august 2004 av taz Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Synes egentlig mest synd på vennen din... han er jo i den verst tenkelige situasjonen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Synes egentlig mest synd på vennen din... han er jo i den verst tenkelige situasjonen Kompisen min tok det iallfall med et smil. That's what friends are for... Lenke til kommentar
energy_x Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 hvis du ikke har forsikret den, så kan du vell gjøre det nå? Så sier du etterpå at du misstet cola over den, og at dette skjedde etter at du hadde forsikret den. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Kompisen min gjorde det samme... han hadde da Dells idiot garanti og fikk ny... Etter et halvtårs tid skulle jeg kikke på den for å se om noe kunne bruke... da var det bare l (L) - tasten som ikke virket! Alt 100% ellers Lenke til kommentar
perperper Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det du sier der er slettes ikke domt, men det er store muligheter at Colaen kortsluttet litt for batteriet ble røsket ut! Men for all del prøv, ikke med vatten da... Helst sprit for det er en sikker på at vil fordampe 100 prosent etter en stund! Ja bruk isopropanol,Uten fargestoff(blank) vist du får tak i det. Funka utmerket etter at jeg sølte vann med kjøleveske(vannkjøling) på skjermkortet mitt. Spylte det med trykkflaske og venta til det var fordampet(ca 5 min) så var det ok igjen. Brukte 3-4 dl på jobben.. Men ikke spyl inni HDen(luftehullet) TaZ Problemet er at isopropanol ikke løser sukker på langt nær like godt som vann. Vann fordamper også over litt lenger tid enn isopropanol - og du er sikker på at sukkeret blir oppløst. Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 hadde jo vert greit å forsikre den nå med sånn gjensidige (hvis de dekker det da). Å så vente en måned før du sier at det har skjedd noe med Pc'en.. Burde i allefall å prøve dette Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 hvis maskinen sto på når det skjedde så er det nesten garantert at du har kortsluttet noe på hovedkortet, da hjelper det ikke å rense det. Å skylle pcen i vann?? Lenke til kommentar
svennand Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 å skylle pcen i vann er ikke å anbefale. etterhvert vil alle loddepunktene på hk og andre komponenter begynne å oksydere eller ka det no gjor igjen og du vil til slutt ha en pc er totalt ødelagt. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 takk for mange svar kommer ikke til å skylle pcen i hverken vann eller acethon. sender den bare tilbake å håper på det beste. en ting er sikkert, jeg skal ikke låne bort pcen mer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå