Gå til innhold

CL1557 vs G556E vs G551. Hvilken bør jeg velge?

nadeem

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har tenkt å kjøpe en bærbarpc som kan brukes til det meste, både gaming og skole arbeid. Startet et annet tråd der jeg ble anbefalt en G551 av Filla. Men etter at jeg snuste litt rundt, har jeg funnet alternativer som jeg ikke kan finne ut av om de er bedre eller dårlige.

Den første : G551

Den andre : G556E Pro

Den Tredje : WhiteBox CL1557(Uten Oppgraderinger)

Hvilken av disse er kraftigst?

Hvilken anbefaler du og hvorfor ?

Tusen takk på forhånd.

Mvh Nadeem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en 556E på vei i posten nå, etter å ha fundert på akkurat de 3 modellene. Jeg så da på den nest rimeligste 551 og nest rimeligste 556 (Multicom). Syns ECS har finere design enn 1557, men det er jo kun ut fra bilder. Meget mulig at 1557 er vel så pen å se på. Ut fra tester er jo alle maskinene full valuta for pengene. Så da må du tenke på hva du trenger; i en 551 har du jo delt minne på skjermkortet, så den er jo kun beregnet for skole/jobb. Hvis man skal spille, så kan jo begge de andre brukes siden de har Radeon 9700-kort. Jeg tenkte sådan at 556 koster ikke mer enn et par tusen mer enn 551, ikke så mye en gang. Og det er jo ergerlig å kjøpe en så dyr ny laptop, og ikke kan bruke den til spilling pga at man skulle spare litt. Jeg har jo vokst opp me å spille på pc, og vet at jeg bare MÅ prøve HL2 og Doom 3, samt Far Cry og en rekke andre spill som kommer etterhvert. Så hvis du har råd til en 556/1557, så er mitt råd å gå for én av dem. 556 har jo aluminiumslokk og 5.1-lyd, men 1557 har vel en ekstra usb-port og minnekortleser (?). Er jo nesten prikk like maskiner, så du må nesten prioritere selv hva som er viktigst. Også er det vel greit å lese litt om Whitebox først. Er jo en del tråder her som advarer mot dem. Jeg handla selv hos IT24 som heller ikke er spesielt kjent da, men mine erfaringer så langt er bare positive!

EDIT: Jeg blanda visst 551 og 553 :blush: 551 kan jo spilles på. Så da er jo valget mellom dvd-brenner eller spilling....

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar

Hei NoviKaNa!

min magefølelse skriker G556E PRO, og det er stor sannsynlighet for at jeg velger denne, men må bare få litt input først.

Jeg trenger nok ikke dvd spiller, om jeg noen gang kom til å trenge en, så har jeg hørt at de eksterne er mye bedre.

Takk for kjapt svar !

Mvh Nadeem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...