flodhest Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Etter en stund (altfor lenge) med design-tørke har jeg endelig kommet fram til et design jeg er fornøyd med. Web-siden skal bli mitt fristed på nettet, her skal jeg legge ut personlige erfaringer osv, samt at siden også tar for seg litt "nerde-ting", som tutorials, muligens artikler osv. Jeg har fått noen kommentarer om at siden er for mørk, så det er det nok litt forsent å gjøre noe med nå. Skal jeg si det som det er liker jeg nyansene akkurat som de er nå, prøver å ikke lage noe for "skrikende", heller litt dempet og behagelig. Koden er et kapittel for seg selv, ren Dreamweaver kode. Jeg innrømmer at jeg er treig, JA, jeg VET jeg skulle lært meg html og css for lenge siden..alt jeg trenger er et lite tupp i baken =) Tutorials og linker er ikke her for øyeblikket, nå trenger jeg bare kritikk og innspill om designet, gjerne kom med andre tanker om f.eks hvordan gjøre koden enklere, typografi osv. Nok en gang; LINK. EDIT: Vil bare si at jeg ikke har mulighet for å svare her før om to- tre dager, drar avgårde i morgen. Så ikke la noe ligge, fyr løs! =) Endret 1. august 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Den er jo relativt fin, på det estetiske - men litt mørk.. Også litt kjedelig tekstformatering. Men - ang. koden - du, av alle, burde nesten lære deg HTML og CSS skikkelig synest eg. å ha alt absolutt posisjonert er veldig tungvint, og å gjøre små forandringer her vil koste deg vanvittig med tid fordi du kun har brukt inline styles. Moralen er: Lær deg HTML/CSS! Lenke til kommentar
N* Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 i prat boksen bør du enten bytte ut fargen på scrollen eller finne på en annen løsning. og bytte ut prat! knappen med en annen som passer inn med designet. jeg kan ikke komme på noe annet du bør endre på. det var en kjempefin side etter min mening! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) jo, mindre tesktstørelse i prateboksen - det blir veldig lite som synes der. Ellers er jeg enig med arve - mørkt. Har du ikke brukt CSS, så stiller jeg meg sammen med arve her også. Her har du en i baken også! _ johanf Endret 1. august 2004 av johanf Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Takker for kommentarer folks! Arve: en vakker dag skal jeg lære meg css, og html. Vet siden er mørk, men det er desverre bare sånn det er, I think. Blir veldig vanskelig å endre på det nå. Edit: takk for høna johanf Endret 1. august 2004 av flodhest Lenke til kommentar
N* Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Vet siden er mørk, men det er desverre bare sånn det er, I think. Blir veldig vanskelig å endre på det nå. syntes den var fin sånn jeg. jeg har nå alltid vært fan av mørke sider da Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Vet siden er mørk, men det er desverre bare sånn det er, I think. Blir veldig vanskelig å endre på det nå. syntes den var fin sånn jeg. jeg har nå alltid vært fan av mørke sider da Takk =) Endelig en likesinnede Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Pen side, men synes de to hvite feltene bryter med resten (slider i "prat" og "prat"-knapp). Også litt hobby at bilder åpnes i et nytt, hvitt vindu. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Pen side, men synes de to hvite feltene bryter med resten (slider i "prat" og "prat"-knapp).Også litt hobby at bilder åpnes i et nytt, hvitt vindu. Okey, bra du nevner det. Skal se på det =) edit: hm, har ikke fjerneste anelse om hvordan jeg skal få farge på "prat" knappen. Endret 2. august 2004 av flodhest Lenke til kommentar
lac1 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 hi, the site looks quite good designed, besides the choice of terrible colour contrast, its unreadable!!! change font color to something lighter..! otherwise good job with design.. unfortunatelly not so good job with coding. there is no titles over links, images has no ALTs, structuring of the documents is missing totally, validation of the code fails on first basic step -> doctype is missing. using "sex" in keywords might bann your site from some of the searchengines or decrease your page rank.. why to use frames when in the rest you use divs? its better to use only DIVs and place ALL the style info into one or more external css files - that way you easily separate contents from its presentation. dont forget to add one style for print media so users can easily prit information from your site, not the whole page with GFX :-) try to take this as an positive review, web design trends change from week to week and sometimes its hard to keep the tempo with new things but you should always at least try.. l@ci, webaudit.lacina.net PS> last three links from left menu dont work for me.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Thank you for a honest review. First of all I have to apologise my bad english, havent used this language in years From your review I've decided to: - title the links - ALT the images - fix the doctype - use brighter contrast on the text - remove the dirty searchword ( I did not actually choose to use it myself, a friend of my and I was registrating at .tk and when we came to the form when you fill in searchword I got totally blank, so he sad "sex!, thats the most common search word!". I thougt it was a good idea, but now I see why i should not use it - Learn html and css!! You see, as I said in the first post, i dont know how to code, I just design in photoshop, and then use dreamweaver mx to put the pictures together and put on some text. PS> last three links from left menu dont work for me.. My website is not finish yet, I just wanted a review on the design. Endret 5. august 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg synes siden er fin, den er ikke for mørk. Jeg synes det er avslappende å hvile øynene på noe mørkt... Men siden kunne hatt litt sterkere høylys (der det går over mot hvitt) , muligens fått inn litt sterkere lys i header. Og kanskje fått en litt glasseffekt på "Meny" "PRAT" "Innhold" (sånn som du har gjort HER...) Scrollen i pratboksen ser ikke bra ut, ikke "Prat" (submit) knappen heller... Men uansett et pent design selv om jeg synes denne typer design begynner å bli litt utdatert, ser litt ut som sånn tutorial resultat... Ikke ta det ille opp, men det virker som om du lager design ganske ofte så prøv på noe mer orginalt neste gang så blir du flinkere og flinkere med bla. photoshop. Koden vil jeg ikke si noe om for der har jeg selv ikke peiling Endret 5. august 2004 av Prowl Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Bra du ikke synes siden er for mørk, kanskje jeg skal beholde skriftargen sånn som den er nå? hm.. Skal se hva jeg kan få gjort med knappene. Jeg har ikke brukt tutorial, men jeg skjønner godt hva du mener. Jeg hadde i tankene at jeg ikke måtte få en side som så slik ut, så jeg prøvde å få designet bedre enn om den skulle bli lagd ut av tutorials... Men er designet brukbart eller bør det byttes ut, grunnet for mye tutorials preg? Skal etterhvert begynne å bevege meg i nye retninger Lenke til kommentar
lac1 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 hi, wish i could write norsk like you do eng :-) good luck with changes! takes some time to do but its always worth the users.. after all its them we do it for... regarding the colours dark/not dark, there is an easy way how to check it.. go to http://www.juicystudio.com/services/csscontrast.asp and type in the text and background color you use on pages into the sample css. then submit and scroll down for the result.. once again, good luck, l@ci, webaudit.lacina.net Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Thank you m8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå