Gå til innhold

Sette lys i plexiglass med flammer gravet inn?

Anbefalte innlegg

Det jeg lurte på er om jeg kan bruke ca 8mm tykt plexi glass og borre opp små hull til LEDs på bunnen og toppen når plexien står oppreist? Og gravere inn flammer.... Vil dette blir bra med tanke på at lyset samler seg rundt de gravete flammene? Tenkte jeg skulle ha Blå LEDs i toppen som lyser nedover...

Glemte å nevne at det skal være til vindu i døra som jeg går å planlegger...

Er dette mulig?

Flammer bruker bare det orange som skisse da...

Det skal ikke være 2 plexiplater oppå hverandre, men en litt tykk som det er plass til LEDs inni...

l----------------------------l --> Plexi

l¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤l --> Hull til LEDs

l----------------------------l --> Plexi

Noen steder det går ann å kjøpe lexigalss enkelt?

EDIT: La til noe...

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du graverer ut flammene, setter orange/røde led's i bunnen av plexiplata og f.eks har en gul katode inne i maskina skal vel dette gå. Kan jo bli en morsom sak.

Prøv!

Jeg har egentlig kun tenkt til å bruke røde LEDs nede og blå LEDs oppe, og gravere ut flammene... Lurte bare på om noen hadde gjort dette før så da hadde det vært lettere for meg å se hvordan det ble...

Edit: Leif er her, og har nok ikke tenkt å gå med det samme!

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

pZion Muligens at de blir litt for detaljert...

Decline Ja, det er noe i det du sier, det spørs hva jeg klarer...

Men er det noen her som har noen andre bilder av flammer...?

Det store problemet er jo at når man borer i plexi så blir det helt vitt og "oppfliset" Hvordan få dset så blankt så mulig, grunnet av at lyset skal bre seg i plexi`n :hmm:

Lenke til kommentar

Kan nok gi en fin effekt, men jeg stusser litt på én ting; Har du tenkt å plassere diodene imellom platene?

I så fall vil jeg heller foreslå at du borer hull i selve kanten på plexien, og setter inn diodene der, det vil gi en mye bedre virkning.

Lenke til kommentar
Kan nok gi en fin effekt, men jeg stusser litt på én ting; Har du tenkt å plassere diodene imellom platene?

I så fall vil jeg heller foreslå at du borer hull i selve kanten på plexien, og setter inn diodene der, det vil gi en mye bedre virkning.

Nei, hadde bare tenkt til å ha et litt tykt plexi glass slik at jeg kan borre hull til diodene.

Med tanke på forslaget ditt omm å borre hull i kanten.. gjelder det kun to plexiglass eller?

Og så var det borringen da, vil jo helst at det skal være nokså clean og ikke masse riper i hullet etter borret... Noen ideer på hvordan jeg kan motvirke det?

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si at flammene er for detaljerte, men du bør kanskje tenke på om du vil ha de "løse" flammebitene (de som ikke henger sammen med resten). Effekten av led's i bunnen vil ikke virke så godt der.

hadde nok ikke tenkt til å ta med de "løse" flammebitene så det er nok utelukket...

Lenke til kommentar
Nei, hadde bare tenkt til å ha et litt tykt plexi glass slik at jeg kan borre hull til diodene.

Med tanke på forslaget ditt omm å borre hull i kanten.. gjelder det kun to plexiglass eller?

Og så var det borringen da, vil jo helst at det skal være nokså clean og ikke masse riper i hullet etter borret... Noen ideer på hvordan jeg kan motvirke det?

Hm, er usikker på hva du mener med "gjelder det kun to plexiglass eller?"

Hullene kan du polere opp ved å bruke et mindre bor eller en passende skrue, som du vikler litt tøy rundt. Bruk godt med tannpasta(!) i hullet, og kjør ivei. Til slutt bruker du bare en ren fille, uten pasta.

Lenke til kommentar

Hm, er usikker på hva du mener med "gjelder det kun to plexiglass eller?"

Hullene kan du polere opp ved å bruke et mindre bor eller en passende skrue, som du vikler litt tøy rundt. Bruk godt med tannpasta(!) i hullet, og kjør ivei. Til slutt bruker du bare en ren fille, uten pasta.

QUOTE (Skrue @ 02/08/2004 : 12:40)

Kan nok gi en fin effekt, men jeg stusser litt på én ting; Har du tenkt å plassere diodene imellom platene? QUOTE

------------------------------------------

Jeg forsto det slik at du mente 2 plexiglass.... Nei, skal bare ha et litt tykt jeg.

Kan jeg bruke tannpasta til å polere med hele glasset? Men hvis det virker i skruehullene (No offence Skrue!) så sier jeg takk for et godt tips... :yes:

Lenke til kommentar

LOL!

Joda, du kan godt bruke tannpasta på hele glasset. Men det beste vil jo være å unngå det, for det blir jo litt av en jobb.

Btw; Det kan hende at jeg lager en "miniguide" om både boring, gravering og polering i plexi imorgen, men jeg lover ingenting!

Lenke til kommentar
LOL!

Joda, du kan godt bruke tannpasta på hele glasset. Men det beste vil jo være å unngå det, for det blir jo litt av en jobb.

Btw; Det kan hende at jeg lager en "miniguide" om både boring, gravering og polering i plexi imorgen, men jeg lover ingenting!

JO, plis. Kom on... Det hadde vært veldig nyttig for meg... :dribble::dribble: La oss stemme den fram!!

Lenke til kommentar
Venter enda :thumbup:  :yes:

Huffda, håper det ikke er slutt på tålmodigheten riktig ennå da.

Har vært endel annet å styre med i dag, så jeg har dessverre ikke hatt tid.

Men lover å prøve å få det til i morgen!

Artig å høre... Nei, har ikke mistet tålmodigheten men jeg brenner etter å se guiden din.. Fikk innmari lyst til dette....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...