hhhmmm Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg kjøpte nylig et SMC2802W nettverkskort ( trådløst ). Det dumme er at nettverksforbindelsen spontant forsvinner, og ikke kommer tilbake før jeg har slått av maskinen, ventet en liten stund, og så slår den på igjen. Dette inntreffer mellom 1 minutt og 10 timer etter jeg har startet pcen. Symptomer etter forsvinningsnummer: Ingen kontakt med ruteren som jeg skulle vært koblet opp mot. Også programvaren som fulgte med blir helt utilgjengelig. "SMC Wireless Card Manager", som bare minimerer seg selv hver gang jeg prøver å få tilgang til den. Problemet inntreffer også om jeg ikke har programvaren fra SMC kjørende. Hvis jeg prøver disable/enable kortet fra Device Manageren til XP, så greier jeg ikke bit 2, altså enable igjen. Mer.. Kjører windows XP. Oppdaget at skjermkortet og nettverkskortet deler samme IRQ, 11... Nettverkskortet har "alltid" vært slik, det var ikke et problem som dukket opp underveis. Har innstallert oppdaterte drivere. Også prøvd å avinstallere / reinstallere drivere. Har prøvd å bytte hvilken pci slot nettverkskortet står på. "Wireless Zero Configuration" servicen kjører for tiden ikke. Har prøvd å la den kjøre, men den gjorde ingen forskjell. Lenke til kommentar
tor-ivar.hals Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hei, har du vært inne i bios og gjort justeringer (overklokket etc)? Jeg hadde et tilsvarende problem, og tilslutt fikk jeg ikke kontakt med internett i det heletatt... Jeg lurer på at jeg har "kommet borti" en eller annen innstilling som har hatt innvirkning på PCI-porten (vet ikke helt hvilken det skulle være), men etter at jeg resatte bios med default innstillinger funket kortet som en kule igjen... strange... men... det som var symptomatisk for min case, er at trådløs-kortet mitt fikk kontakt med nettverket, men kom ikke ut på nett allikevel (av en eller annen grunn)... Lykke til! Lenke til kommentar
hhhmmm Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 [quote name='tor-ivar.hals' date='02/08/2004 : 11:41']har du vært inne i bios og gjort justeringer (overklokket etc)?[/quote] Noen justeringer, ja, men ingen overklokking. ..... Glemte nesten: Enda en ting etter kortet henger seg. Når jeg restarter maskinen uten å slå av strømmen, pleier det å resultere i at windows henger under neste oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå