lobster Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har noen av dere tips på hvor jeg skal forsikre kameraet mitt samt diverse tilbehør? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Det er vel bare å ringe forsikringsselskapet ditt?? Koster ikke mye, ca. 3-600 kr. pr. 10.000 pr. år. Urstyret mitt er forsikra for 20.000, inkludert tabbe/idiotforsikring, og det koster ca. 700 pr. år. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Det er vel bare å ringe forsikringsselskapet ditt?? Koster ikke mye, ca. 3-600 kr. pr. 10.000 pr. år. Urstyret mitt er forsikra for 20.000, inkludert tabbe/idiotforsikring, og det koster ca. 700 pr. år. Har ikke noe forsikringsselskap fra før av Lenke til kommentar
Jove Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Du kan jo kanskje ta en ringerunde. Sjekk gjerne gulesider.no og ring rundt til de forskjellige og spør hva dem skal ha. F.eks Gjensidige, If, Vesta. Søk gjerne på "forsikring" og hjembyen din eller noe. mvh Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Problemet her er at de fleste banker/forsikringsselskaper ikke vil gi deg en såkalt "verdiforsikring", som dekker spesielt verdifulle enkeltgjenstander, med mindre du er totalkunde, eller har et visst antall forsikringer hos dem fra før. Det er i hvert fall min erfaring. Endte opp med å betale 419 kroner pr. år for å forsikre kameraet mitt for 21.000 kroner hos Sparebanken Vest. Dette inkluderer alle skader og tap, utenom vanlig slitasje. Men nok en gang, dette forutsatte et visst kundeforhold fra før. Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Du er nødt til å ha en forsikring et eller annet sted. Hvis du bor hjemme hos dine foreldre, er du f.eks. dekket av deres innboforsikring i tilfelle brann. Hvis du bor for deg selv og ikke er dekket av noen forsikring, så ville jeg tatt en prat med et forsikringsselskap snarest. Et forsikringstilfelle, f.eks. brann og tyveri, kan fort skje nettopp DEG (og "ikke alle andre"). Jeg har forsikret kamerautstyret mitt i if, og betaler i underkant av 900 kr i årlig premie (for en forsikringssum på 15000 kr). Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Jeg må få anbefale Gjensidige forsikring. Med "verdigjenstandsforsikring" er du dekket mot det meste. Var uheldig å miste mitt S40 i sjøen når jeg skulle hoppe fra båten en gang . Hos Gjensidige ordnet de opp med en gang og jeg fikk nytt kamera. Endret 2. august 2004 av helge.bringeland Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg må få anbefale Gjensidige forsikring.Med "verdigjenstandsforsikring" er du dekket mot det meste. Var uheldig å miste mitt S40 i sjøen når jeg skulle hoppe fra båten en gang . Hos Gjensidige ordnet de opp med en gang og jeg fikk nytt kamera. Man må dog dessverre være totalkunde hos Gjensidige for å tegne en slik forsikring. Det holder ikke en gang å ha huslån og innboforsikring der, er min erfaring. Fikk bare et standardsvar om at "Ettersom du ikke er totalkunde kan vi dessverre ikke tilby deg verdigjenstandforsikring. Dersom du blir totalkunde kan vi selvfølgelig hjelpe deg". Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 "Ettersom du ikke er totalkunde kan vi dessverre ikke tilby deg verdigjenstandforsikring. Dersom du blir totalkunde kan vi selvfølgelig hjelpe deg". Gjensidige kan være svært ridige til tider, og min mening om dem er at de ikke har skjønt at de må tilpasse forsikringsproduktene sine markedet. Lenke til kommentar
PoseFant Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Totalkundekonseptet er nettop å tilpasse seg markedet ... doh --- /pF som er totalkunde og ansatt i GNOR Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Totalkundekonseptet er nettop å tilpasse seg markedet ... doh Tja, i mitt tilfelle førte det til at jeg gikk til en konkurrent som var mer fleksible, og gav dem pengene mine i stedet. Da blir også terskelen lavere for å bruke denne konkurrenten fremover. Men det varierer vel. Kanskje noen flytter huslån, billån, forsikringer og lønnskonto til Gjensidige bare for å kunne tegne verdigjenstandforsikring, hva vet jeg? Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Totalkundekonseptet er nettop å tilpasse seg markedet ... doh Tja, i mitt tilfelle førte det til at jeg gikk til en konkurrent som var mer fleksible, og gav dem pengene mine i stedet. Da blir også terskelen lavere for å bruke denne konkurrenten fremover. Men det varierer vel. Kanskje noen flytter huslån, billån, forsikringer og lønnskonto til Gjensidige bare for å kunne tegne verdigjenstandforsikring, hva vet jeg? Enig med det Jungel skriver. Det er sært av Gjensidige å bare tilby en bestemt forsikring overfor sine totalkunder. Andre selskaper er mer fleksible. If gir f.eks. totalkunder rabatt. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg forsikret kamerautstyr for 20.000 hos Gjensidige, og forsikringen koster 420 kr per år. Tror jeg fikk litt rabatt som Tekna-medlem, men hvor mye vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det er sært av Gjensidige å bare tilby en bestemt forsikring overfor sine totalkunder. Andre selskaper er mer fleksible. If gir f.eks. totalkunder rabatt. Vet ikke så mye om hva Gjensidige tilbyr, men de kan være veldig bra også. Totalkunder får også rabatt hos Gjensidige. Fikk også f.eks igjen alt ongdomstillegg på bilforsikringen, nå når jeg har kjørt 5 år skadefritt. Som et eksempel.. De har vel forskjellige goder alle:) Lenke til kommentar
eiengen Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Noen som vet om jeg kan forsikre et kamera privat, som eies av en bedrift? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Noen som vet om jeg kan forsikre et kamera privat, som eies av en bedrift? Tenker du på en hjemme-pc-ordning, der du har kamera men det står på bedriften, eller at det er bedriftens kamera? mvh Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Kameraforsikringer regnes generelt som tapsprosjekt for forsikringsselskapene. Det er derfor de vil at du skal være totalkunde for å få det. Det er også derfor Gjensidige lar deg gå til et annet selskap. De vil egentlig ikke ha forsikringen. Du kan godt forikre et kamera som ikke er ditt, men spørsmålet er om ikke noen andre har gjort det allerede. Hvis du har dyrt fotoutstyr er det viktig å forsikre det, for det værste du gjør er å ikke tørre å bruke det fordi du er redd for at det kan gå i stykker. Da er det hele bortkastet. Kjøp forsikring, og bruk kameraet til det det er ment å brukes til. Kostnaden med forsikring er en ekstra kostnad man må ta med seg. Dersom du ikke er totalkunde noe sted, sjekk med forsikringsselskapet som har forsikret boligen/inboet. Hvis de ikke vil, hør med foreldre e.l. om de kan kjøpe forsikringen der de evt. er totalkunder. Erik Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvilken dekning er det på disse verdiforsikringene deres? Har prøvd å sjekke litt og det virker som om flere selskap bare har dekning for tyveri, og da synes jeg premien blir ganske høy hvis man også har reiseforsikring og innboforsikring (som dekker endel av gjenstanden; 10 000 pr. gjenstand vanligvis). Lenke til kommentar
PoseFant Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg snakket akkurat med Gjensidige NOR, og det var ikke noe problem å forsikre kamera m. tilbehør for 20.000 --- /pF som er TotalKunde Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Kameraforsikringer regnes generelt som tapsprosjekt for forsikringsselskapene. Det er derfor de vil at du skal være totalkunde for å få det. Det er også derfor Gjensidige lar deg gå til et annet selskap. De vil egentlig ikke ha forsikringen. Greit nok, det er et poeng, og et valg Gjensidige har tatt. Men i mitt, og sikkert mange andres tilfelle fører en slikk praksis til at jeg ikke vil ha noe kundeforhold til banken i det hele tatt. En bank som viser større velvilje og serviceinnstilling får muligens både mine forsikringer, huslån, billån, lønnskonto og kanskje til og med litt sparepenger investert i noen fond el.l. En bank som viser vrangvilje får selvsagt ingenting. EDIT: For ordens skyld, Sparebanken Vest gav meg kameraforsikring uten at jeg måtte være totalkunde. Betaler ca. 400 kroner pr. år for kamerautstyr inntil kr. 22.000. Endret 25. oktober 2004 av Jungel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå