Co[]V[]bster Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Til moderatorene: Vennligst ikke steng denne tråden, har laget den for å opplyse om at man ikke trenger verdens største monster PC for å kjøre Doom3 med Greie settings - (ikke for å henvise til ulovligheter) ---- Har sitti å spillt doom i ett par timer nå, ikke opplevd det minste av lagg, eller andre negative ting. ((specs: P4 2.6 @ 3.0, 1024MB DDR, ATI Radeon 9800 Pro 128Mb)) Jeg kjører med 1024x768 oppløsning, og Settings: High Og jeg skal si dere att det grafiske er SINNSYKT, deilig, selv på disse settingsene. Så ikke vær redd, du må ikke punge ut for ett nytt grafikk kort ennå (Vent heller til det kommer skjermkort med 512MB minne, dette anbefales for å kjøre "Ultra" settingen. Bare ett tips ) Håper dere setter pris på denne infoen, og vennligst ikke bli sinte Kos dere med D³!! Edit: Skrivefeil Endret 1. august 2004 av Co[]V[]bster Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Du har jo høye specs på maskinen, da. Mange maskiner som selges til "mannen i gata" har jo bare 9600-kort. Skulle bare mangle at doom3 gikk glatt når du kjører i normal oppløsning og med detaljer på "high" Endret 1. august 2004 av Jon@s Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 gleder meg... har akkurat samme specs, bortsett fra at min cpu er 3gig uklokka. Så dette er som musikk i mine ører, meneh hvordan går d i høyere oppløsning? 1024 er akkurat på grensa av hva jeg tåler... hvilken fps ligger du på? Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 gleder meg... har akkurat samme specs, bortsett fra at min cpu er 3gig uklokka.Så dette er som musikk i mine ører, meneh hvordan går d i høyere oppløsning? 1024 er akkurat på grensa av hva jeg tåler... hvilken fps ligger du på? Jeg vil tro at jeg ligger på rundt 45-50 Fps.. Jeg kan kjøre 1280x1024 oxo, men da går det ikke like glatt. Så jeg holder meg til det jeg 1024x768 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 føler at dette er mer en skryte tråd enn en informativ en. En fyr med ganske så høye specs sier at man ikke trenger über gear for å spille doom 3. Vil heller høre om en med Radeon 9600 som klarer og kjøre spillet med god FPS.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Håper det kommer benchmarks om noen dager der de tester Doom3 i forhold til en rekke ulike konfigurasjoner - fra GF4 og oppover - og ikke bare med det siste og beste utstyret. Selv sitter jeg med Radeon 9700pro og håper jeg kan spille det nogenlunde greit. 'Ulempen' for meg er at jeg er vant til å spille absolutt alle spill med minmum 2xAA nå, og tror neppe jeg gidder å spille Doom 3 hvis jeg må skru av AA for å få brukbar framerate. Får helt hetta når jeg ser 'jaggies' - har blitt bortskjemt. Endret 1. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Håper det kommer benchmarks om noen dager der de tester Doom3 i forhold til en rekke ulike konfigurasjoner - fra GF4 og oppover - og ikke bare med det siste og beste utstyret. Selv sitter jeg med Radeon 9700pro og håper jeg kan spille det nogenlunde greit. 'Ulempen' for meg er at jeg er vant til å spille absolutt alle spill med minmum 2xAA nå, og tror neppe jeg gidder å spille Doom 3 hvis jeg må skru av AA for å få brukbar framerate. Får helt hetta når jeg ser 'jaggies' - har blitt bortskjemt. Tror det går greit uten AA også, iflg HardOCP-artikkelen for noen dager siden ser spillet skammelig bra ut selv med AA slått av. :-) (Jeg sitter også på 9700pro, regner med det kommer til å gå helt fint!) Lenke til kommentar
howzer Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hva synes du om selve spillet da? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Er det virkelig noen som trodde at det ikke skulle fungere bra i 1024x768, med hardwaren til Co[]V[]bster? Ble litt skuffet av innlegget ditt, ut i fra tittelen fikk jeg forhåpning om at min XP1800+ og Radeon 8500 kanskje skulle klare å dra det i 800x600 med detaljer på medium/high. Tviler på at det går når 1024x768 krever din hardware... Lenke til kommentar
arokh Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Jeg kjører det glatt i 800x600 medium quality 2xAA, får 60 fps men dropper litt under skikkelig action. Har ikke testa høyere oppløsninger men regner med at jeg skal klare 1024x768 også om jeg slår av AA. Geezuzz: Tror du skal være glad om det er spillbart i 640x480 til deg med low settings :-) Endret 2. august 2004 av arokh Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Nuhvel, kommer jo alltid an på øynene som ser. Jeg har ikke testet D3 ennå men jeg er ikke helt fornøyd med med hvordan feks. farcry oppfører seg på min maskin. (AMD64 3200, GF6800GT, 3DMark:11000). Med 1024*768, alle settings på max. + 2xAA går spillet rimelig jevnt når man beveger seg rett fram, men med engang jeg beveger musa litt hurtig rundtomkring merker jeg at frameraten faller/grafikken blir utydelig og hakkete. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Nuhvel, kommer jo alltid an på øynene som ser. Jeg har ikke testet D3 ennå men jeg er ikke helt fornøyd med med hvordan feks. farcry oppfører seg på min maskin. (AMD64 3200, GF6800GT, 3DMark:11000).Med 1024*768, alle settings på max. + 2xAA går spillet rimelig jevnt når man beveger seg rett fram, men med engang jeg beveger musa litt hurtig rundtomkring merker jeg at frameraten faller/grafikken blir utydelig og hakkete. I alle...? det var jo rart. Sel spiller jeg med alt på max og det finnes ikke spor av lagg. Har du de nyeste driverene til allt på din maskin? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Nuhvel, kommer jo alltid an på øynene som ser. Jeg har ikke testet D3 ennå men jeg er ikke helt fornøyd med med hvordan feks. farcry oppfører seg på min maskin. (AMD64 3200, GF6800GT, 3DMark:11000).Med 1024*768, alle settings på max. + 2xAA går spillet rimelig jevnt når man beveger seg rett fram, men med engang jeg beveger musa litt hurtig rundtomkring merker jeg at frameraten faller/grafikken blir utydelig og hakkete. I alle...? det var jo rart. Sel spiller jeg med alt på max og det finnes ikke spor av lagg. Har du de nyeste driverene til allt på din maskin? Samme her.. merkelig.. Lenke til kommentar
Biffer'n Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 wow.. jeg skjønner ingenting! Hvor har jeg vært alle i alle de åra når folk lærte om grafikk instillinger og pc'ens spesifikasjoner....? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Nuhvel, kommer jo alltid an på øynene som ser. Jeg har ikke testet D3 ennå men jeg er ikke helt fornøyd med med hvordan feks. farcry oppfører seg på min maskin. (AMD64 3200, GF6800GT, 3DMark:11000).Med 1024*768, alle settings på max. + 2xAA går spillet rimelig jevnt når man beveger seg rett fram, men med engang jeg beveger musa litt hurtig rundtomkring merker jeg at frameraten faller/grafikken blir utydelig og hakkete. I alle...? det var jo rart. Sel spiller jeg med alt på max og det finnes ikke spor av lagg. Har du de nyeste driverene til allt på din maskin? Ja, nyeste av alt. Tom. 1.2 patchen til farcry med PS 3.0 støtte. Vet ikke om det er fordi jeg er veldig kresen eller om det faktisk er noe feil. Skal stikke innom en kompis ved anledning som også har 6800GT for å sammenligne. Burde i prasksis ikke være noe feil med GFX kort siden det gir en normal score i 3dmark. Kanskje er det noe ATI skrot som ligger igjen etter det forrige kortet, men det virker litt usannsynelig. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 wow.. jeg skjønner ingenting! Hvor har jeg vært alle i alle de åra når folk lærte om grafikk instillinger og pc'ens spesifikasjoner....? Hva mener du? Har man maskiner med en P4 eller A64, mye ram og nyeste skjermkortene + drivere så er det bare å sette allt på maks. Hvar det du ikke skjønner da? Det må jo åpenbart være noe galt med configen til vice da. Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 okay..her kommer jeg med en liten pekepinn har spilt beta versjonen av doom III den var nok i 800 x 600 og detaljer var sikkert ikke på det laveste.Sikkert normal spillet var faktisk spillbart for meg noe som overrasket meg veldig siden jeg har 2.6 + fx 5200 renger med at jeg må stille ned på det meste men jeg skal nok klare å spille det.Men må nok gi meg etter en stund snart å kjøpe meg ett nytt grafikk kort (6800gt) siden dette begynner å kreves av spill Correct me if im wrong Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Ja, nyeste av alt. Tom. 1.2 patchen til farcry med PS 3.0 støtte. Kan tenke at dette har noe med saken å gjøre Friday 07.23.2004 Far Cry 1.2 patch withdrawn Ubisoft has taken the decision to withdraw this patch due to issues experienced by a number of users. An official statement follows: "Far Cry patch 1.2 has shown unexpected behaviour on specific hardware configurations. These matters are mainly due to incompatibilities with several optimisations brought lately to the code, with the intent to please a large number of users. We’re currently asking CRYTEK to work on delivering a new patch as soon as possible. Until then we have decided to remove the patch 1.2 from the official UbiSoft websites." Fra hjemmesiden til Far Cry Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg regna nesten med at jeg ville kunne spille på High Quality med mitt Radeon 9800 128 MB ja. Godt å høre bekreftelse. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Ja, nyeste av alt. Tom. 1.2 patchen til farcry med PS 3.0 støtte. Kan tenke at dette har noe med saken å gjøre Jo, det kunne jo vært grunnen, men jeg installerte 1.2 etter å ha prøvd 1.1, uten å få noen merkbar forbedring (eller forverring..). Men men, bare jeg får sammenlignet med en annen maskin så finner jeg vel ut om det er maskinen eller om det bare er meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå