WebWarrior Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Ok. XP har problemer med nettverket. 1. Jeg kan koble meg til enhver maskin fra min XP boks, men omvendt går det ikke. Trodde dette hadde noe å gjøre med IEEE 802.1X access control en til den respektive connectionen. Så, jeg slo av det. No charm. Forsøkte også å lage en brukerkonto med samme maskinnavn som vedkommede maskin hadde (den som skulle koble til min). Og, en brukerkonto med samme navn og passord som den påloggede brukeren på samme maskin. Ingen charm. Det var mellom 2k og XP. Antar det er ett eller annet banalt jeg har oversett, men aner ikke hva. Når jeg forsøker å koble meg til XP boksen får jeg feilmld "Mormegil is not accessible. Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer". Er det noe jeg har glemt? 2. Netverk mellom '98 og XP har heller ikke funka. På tross av at vi kjørte den wizarden MS vil ha en til å kjøre i slike settings. Jeg kjører 2 3C905 NIC, mens endel av kameratene mine kjører (faktisk) 3C509 eller ett eller annet noname e.l. ræl. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Må du ikke gå på My Computer > Manage > Local Users and Groups > Users > Guest også enable gjeste kontoen. Enten det eller Control Panel > Performance * > Admini * > Local Sec* > Local Policies > også må du antageligvis ha med Everyone til å accesse PC-en fra nettverket. Hvis ikke det er den så er det antageligvis en av de andre på den siden... Husker ikke så godt.. :wink: Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 10:39, xeon skrev:Må du ikke gå på My Computer > Manage > Local Users and Groups > Users > Guest også enable gjeste kontoen. Enten det eller Control Panel > Performance * > Admini * > Local Sec* > Local Policies > også må du antageligvis ha med Everyone til å accesse PC-en fra nettverket. Hvis ikke det er den så er det antageligvis en av de andre på den siden...Husker ikke så godt.. :wink: Hehe. Takker, men begge settingene ++ har jeg vært inne på. Enabling, disabling av simple filesharing, Firewallen ble helt klart slått AV, alle brukerkontoer (minus en MS help konto er enabled, protokoller er OK, ingen nettverkskonflikter på IP og nettverksnavn. Men kommunikasjon funker ikke. Net send til meg fra en Win2k boks funker ikke engang. Hvorfor? Aner ikke. Det *skal* funke, men det gjør det altså ikke. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 10:39, xeon skrev:Må du ikke gå på My Computer > Manage > Local Users and Groups > Users > Guest også enable gjeste kontoen. Enten det eller Control Panel > Performance * > Admini * > Local Sec* > Local Policies > også må du antageligvis ha med Everyone til å accesse PC-en fra nettverket. Hvis ikke det er den så er det antageligvis en av de andre på den siden...Husker ikke så godt.. :wink: Hehe. Takker, men begge settingene ++ har jeg vært inne på. Enabling, disabling av simple filesharing, Firewallen ble helt klart slått AV, alle brukerkontoer (minus en MS help konto er enabled, protokoller er OK, ingen nettverkskonflikter på IP og nettverksnavn. Men kommunikasjon funker ikke. Net send til meg fra en Win2k boks funker ikke engang. Hvorfor? Aner ikke. Det *skal* funke, men det gjør det altså ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå