dietah Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 noen som har forslag til en linux distro som i hovedsak skal brukes til server.<br> Gjerne med X, men det er ikke nødvendig. Må ta liten plass og ikke kreve for mye ressurser.(133mhz)<br> skal være internett server og printer server Lenke til kommentar
SSM Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Slackware er i dette tilfellet et godt valg. Slackware kan installeres til å matche de fleste behov, og printserver og router på en P133 er en av de enkleste. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 ClarkConnect er en utmerket distro til bruk for en liten server, og meget meget enkel og sette opp. Anbefaler deg ot sjekke denne ut. Det følger ikke med X på den, men sånn er det.. X skal ikke eksistere på en server, enkelt og greit. kjører denne på en liten P200 m/64mb ram selv, og det funker glimmers.. http://www.clarkconnect.org, iso'en er på ca. 125mb (siste offisielle release er 0.9.1, siste beta er vel 1.0 - det er dog ikke så mye forskjell mellom disse, for det meste oppdateringer som en uansett installerer gjennom update-funksjonen). Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 ClarkConnect er en firewall, ikke en linuxdistro. Lær deg forskjellen. men, som svar til det spørsmålet egentlig var. Du kan bruke alle linux-distroer, men la vær å installere X, samt alle mulige pakker du ikke trenger (de fleste distroer har flere konfigureringsnivå, helt fra hvilke pakker du vil ha, og opp til om du vil ha "server" eller "workstation".) _Mitt_ valg for en server ville vært Debian, men det trenger ikke nødvendigvis å være ditt. /Dozer Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 clarkconnect er a vel ikke bare en firewall, tror du heller bør lære deg forskjellen. clarkconnect inneholder alt en server trenger, samba, dhcp-server, squid proxy server, proftpd ftp server, apache http server, openssh ssh server, + mye, mye, mye mer. den supporterer CGI, PHP, SSL, WebDAV, Print server support (CUPS), + mere. Er dette en basic firewall - ? nei. ClarkConnect er ment som en internet gateway/liten server. ikke kun som firewall. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Prøv FreeBSD! Med minimal innstallering og velg ports etter behov etterpå. Booter som en drøm på min 486 DX4 100Mhz med 32M RAM. Som WM har jeg valgt fvwm2, og selv om jeg har litt lite minne på skjermkortet (2Meg), så fungerer ting tilfredsstillende. runmad Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-27 18:30, Dozer skrev:ClarkConnect er en firewall, ikke en linuxdistro. Lær deg forskjellen. Definer linuxdistro... Siden du kan konfigurere en linuxdistro til å bli en firewall server++ som f.eks. Clarkconnect/smothwall og på samme måte "modde" clarkconnect til å bli akkurat som en forvokst linuxdistro vil jeg vel si at de går for det samme (en linuxdistro). LFS (linuxfromscratch) er noe annet igjen. En distro er jo en variant av et Linux system. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Kanskje litt off topic, men.. Kan man kjøre vanlige "programmer" basert for linux på Clark Connect? Tenkte da spesielt på en bouncer for IRC og gjerne en Eggdrop.. Dumbo aka sim Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 selvsagt. clarkconnect er en fullverdig linux distro, dersom en ikke trenger X-windows. X-Windows kan også etter-installeres om en føler for det. Lenke til kommentar
SSM Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 En linuxdistro er gjerne definert som en 'bundle' med applikasjoner sammens med Linux kjernen. I realiteten er 'linux-on-a-disc' en distro. Lenke til kommentar
RONNII Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 HVIS MAN HAR WINDOWS MILENIUM KAN MAN DELE MP3ER MED NABOEN!!??! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 hjelp! feil plass og spørre kanskje ? =) caps lock er fy-fy forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå