Mads-b Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg lager ny hjemmeside, og har støtt på to problem: Problem 1: Jeg laget linker på noen bilder, men kan ikke koden for å fjerne de blå firkantene rundt dem.... (<Body link="FFFFFF"> ikke aktuellt) Problem 2: Jeg er en fan av sider som fungerer på alle skjermoppløsninger, så jeg bygde min rundt tables.. Men bildene lystrer ikke når jeg gir dem with="20%". De er like store uansett... Jeg kan bare HTML, så jeg tror ikke CSS er noe alternativ ennå.... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Problem 1: Jeg laget linker på noen bilder, men kan ikke koden for å fjerne de blå firkantene rundt dem.... (<Body link="FFFFFF"> ikke aktuellt) <STYLE TYPE="TEXT/CSS"> <!-- img {border: 0;} --> </STYLE> Problem 2:Jeg er en fan av sider som fungerer på alle skjermoppløsninger, så jeg bygde min rundt tables.. Men bildene lystrer ikke når jeg gir dem with="20%". De er like store uansett... Width skrives det, men er usikker på om bredde kan angis i %. ---------------- At du skal bygge sider med dynamisk bredde er ingen "unnskyldning" for å bruke tabeller. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 1) border ="0" el style="border:0;" 2) skriv width="20%" istedenfor (mangler 'd') Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 CSS er alltid et alternativ - enkelt å lære, raskt å lage. De bør absolutt titte litt på det, sjekk www.w3schools.com - det er verdt det! _ johanf Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 evt. HTML Dog, som nok er et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 hmmm... % i width fungerer dårlig... Noen alternativer? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 % er % i forhold til "parent object", om jeg ikke tar helt feil. Så, dersom du ikke har noen størrelse satt på objektet tabellen står i, funker ikke % for tabellen. Altså: Side, 100 pixel bred - tabell inni her, med 20% width vil resultere i en tabell på 20 pixel. Am I wrong? _ johanf Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 px. Hva med å lese litt om emnet, som allerede foreslått tidligere i tråden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå